شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی و اسکلتی در ورزشکاران چیست؟


آیا این خبر مفید بود؟

وی درباره آسیب هایی که اغلب فوتبالیست ها دچار آن می شوند بیان کرد: شایع ترین اختلالات در فوتبالیست ها پیچ خوردگی مچ پا یا التهاب در عضلات همسترینگ ایجاد میشود که پیشگیری از آن نیازمند توانبخشی است.


شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی و اسکلتی در ورزشکاران چیست؟

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در پایان تصریح کرد: توصیه ما به ورزشکاران این است که قبل از انجام فعالیت ورزشی حتما 10 دقیقه فعالیت گرم کردن را داشته باشند و در تمام ورزش ها رعایت اصول تکنیکی تحت نظر مربی انجام شود همچنین قبل از شروع ورزش حرکات کششی را انجام دهند علاوه بر این ایرادات و اختلالاتی که  در اصول تکنیکی ورزش حرفه ایشان وجود دارد اصلاح کنند چرا که تکرار این ایرادات در بلند مدت باعث از کارافتادگی و در نهایت ترک ورزششان می شود.


|

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به آسیب های ورزش بدنسازی عنوان کرد: در این ورزش بیشترین آسیب ها در کمر و زانو مشاهده می شود که تقویت فیله کمری، عضلات چهارسر و همسترینگ می تواند در پیشگیری از بروز این آسیب ها موثر باشد.

ساسان صادقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره شایع ترین آسیب های عضلانی و اسکلتی در ورزشکاران اظهار کرد: هر ورزشکار بسته به نوع فعالیت خود به آسیب های خاصی دچار می شود. برای مثال شناگران اغلب دچار آسیب شانه و کپسول شانه می شوند، دونده ها بیشتر دچار عوارضی مثل پیچ خوردگی مچ پا یا التهاب زانو می شوند، والیبالیست ها و بسکتبالیست بیشتر در نواحی کشکک و تاندون کشکک آسیب می بینند.

بخوانید:  جان گران خود را به قطعه ارزان نفروشید

صادقی افزود: اگر والیبالیست ها و بسکتبالیست ها اختلال تاندونی داشته باشند، پس از گذراندن فاز توانبخشی و قوی کردن عضلات در عرض 4 تا 6 هفته به ورزش خود بازگردند.





منبع

صادقی ادامه داد: ا به این دلیل که فعالیت بسکتبالیست ها و والیبالیست ها همراه با خم و راست شدن زانو و پرش است، التهاب تاندون کشکک ایجاد می شود که در این راستا توصیه میشود حتما عضلات تنه، عضلات چرخاننده لگن و عضلات چهارسر تقویت شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورزشکاران پس از آسیب دیدگی چه مدت زمان نیاز دارند تا به ورزش حرفه ای خود برگردند گفت: در فوتبالیست ها اگر پارگی کامل در عضلات همسترینگ نباشد معمولا پس از 4تا 6 هفته می توانند به ورزش خود بازگردند و اگرپیچ خوردگی مچ پا باشد و فقط اسیب تاندون بدون شکستگی باشد در کمتر ازیک ماه و پس از دوره درمانی می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

انتهای پیام/


نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف