شبکه شاد باید به آموزش تلفیقی در آموزش و پرورش متحول شده کمک کند

وزیر آموزش و پرورش افزود: از معاونت‌های آموزش ابتدایی، متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی انتظار داریم که طوری برنامه‌ریزی کنند که دانش آموزان در شاد درس‌ها را پیش از آغاز کلاس بخوانند و در کلاس مباحثات شکل گیرد و راهش این است که محتوا پیش از کلاس در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون جنگ مرزها نیست و دشمنان روی انحراف فکر دانش آموزان کار می‌کنند که اگر آسیب‌ها رفع نشود، مشکل زا است.

وی با بیان اینکه شبکه شاد باید به آموزش ترکیبی و تلفیقی در آموزش و پرورش متحول شده ما کمک کند، گفت: بزرگترین یافته از کلاس مجازی کرونا کوچ از آموزش سنتی به آموزش معکوس و آمیخته است.

صحرایی یادآور شد: همچنین مراقبت به‌کارگیری فضای مجازی مأموریت ماست که باید به سمت مورد نظر با عنوان آموزش سوادرسانه‌ای حرکت کنیم.

 انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا مراد صحرایی وزیر اموزش و پرورش امروز شنبه 22 مهر ماه درمراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد اظهار کرد: کودکان و دانش آموزان اصلی‌ترین سرمایه کشور هستند که هر کاری برای شکوفایی آنها انجام دهیم، نشان از آینده کشور است چراکه آینده کشور به شکوفا شدن این عزیزان بستگی دارد.

وی اظهار کرد: همچنین بخش ذره‌بین شبکه شاد نویدبخش محیط امن مجازی است، مراقبت والدینی در بسیاری از کشورها در دسترس قرار می‌گیرد و ورود به فضای مجازی ایمن آن به تأیید رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسیر کنجکاوی کودک باید مراقبت شود و والدین همواره مراقب فرزند خود از آسیب‌ها هستند بنابراین فضای مجازی هم به این مراقبت نیاز دارد، کسانی که به دنبال استفاده بهینه از فضای مجازی هستند، در وهله اول به دنبال ایمنی آن هستند.

بخوانید:  محمدحسین کنعانی زادگان محکوم شد!

صحرایی یادآور شد: اگر شبکه شاد در بحران جهانی کرونا به نظام تعلیم و تربیت کمک نمی‌کرد، وضعیت بحرانی پیش روی ما قرار می‌گرفت، همچنین شبکه شاد جدید در فضای پساکرونا مأموریت دارد که کلاس از آموزش صرف به کلاس یادگیری تبدیل کند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما گشت و گذار فرزندان در فضای مجازی است، در جنگ ترکیبی که جهان درگیر است، تمرکز فوق العاده‌ای در انحراف ذهنی فرزندان اتفاق افتاده است.

صحرایی یادآور شد: همچنین از معاونت پرورشی انتظار داریم بستر شاد را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد چراکه پویش و رویدادهای شاد در بسیاری از مواقع بازدید و مشارکت میلیونی دارد و از این ظرفیت باید به درستی استفاده شود.