شتاب بازسازی مناطق زلزله زده خوی با مصوبات دولت

وی یادآور شد: در یک ماه آینده همین واحدهایی که اسکلت بندی می‌شوند، کار اجرایی آنها به پایان خواهد رسید و آماده اسکان و استفاده خانواده ها خواهد شد.



منبع به گفته وی، عملیات اجرایی نوسازی واحدهای آواربرداری شده با فوریت آغاز شده و در بعضی نقاط درحال بستن اسکلت واحدهای مسکونی هستیم.

وی اضافه کرد: برای هر واحد تعمیری مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ازسوی دولت تعیین شده که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نیکزاد تاکید کرد: پس از مرحله اسکان اضطراری و ارزیابی ناظران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش خسارت وارده به هیات دولت منتقل و با عنایت رییس جمهور و هیات وزیران،  مصوبه تسهیلات وام و بلاعوض بازسازی منطقه زلزله زده شهرستان خوی صادر و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه ها ابلاغ شد.

وی با قدردانی از استاندار آذربایجان غربی بخاطر حضور و پیگیری امور مربوط به زلزله‌زدگان خوی، افزود: از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، مسوولان استانی، شهرستانی، دستگاه‌های امدادرسان و مردم همیشه در صحنه، پای کار  امداد و نجات و اسکان اولیه آمدند .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: عملیات آوار برداری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همراهی سایر دستگاه‌ها انجام شد و امروز با افتخار عرض می کنیم که آواربرداری در مناطق روستایی این منطقه به اتمام رسیده و در مناطق شهری در حال انجام است.

نیکزاد که از روستاهای مرتضی قلی کندی خنجرخان عذاب و سیدتاج الدین بازدید می‌کرد، از روند پیشرفت عملیات اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی و نصب اسکلت های فلزی اظهار رضایت کرد.

بخوانید:  توزیع گوشت‌های وارداتی، بازار را به تعادل رساند

وی با بیان اینکه روند بازسازی اماکن مسکونی در روستاهای شهرستان خوی با سرعت خوبی در حال انجام است، افزود: طبق برنامه عملیاتی بنیاد مسکن، زلزله زدگان تا ۲ ماه آینده زیر سقف خانه‌های ایمن زندگی خود را ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: سیمان مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری با عنایت ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین گردید و همچنین میلگرد مورد نیاز برای نوسازی واحدهای تخریبی در اختیار مردم قرار گرفته است. 

نیکزاد گفت: هیات دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان شرایط خوبی برای بازسازی اماکن مسکونی تخریبی ایجاد کرده بطوریکه برای هر واحد شهری ۲۵۰ و هر واحد روستایی تخریب شده ۲۰۰ میلیون تومان و به هر واحد نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.