شمشیربازی اسیر حواشی خود ساخته! / لطفا مهره سوزی نکنید

محمد رهبری دیگر سابریست کشورمان اما بهتر از هم تیمی‌هایش ظاهر شد و بیشترین امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد.

جام جهانی الجزایر به پایان رسید ولی بدون شک نتایج به دست آمده در این رقابت‌ها یک زنگ خطر جدی برای فدراسیون بود. چرا که فارغ از نتیجه نه چندان مطلوبی که در این رویداد به دست آمد این تیم حاشیه هم کم نداشت. بدون شک تیمی که خود را از حالا برای سکوی المپیک اماده می‌کند باید جدای از برطرف کردن ضعف‌های فنی از حواشی هم دوری کند اما متاسفانه رشته شمشیربازی این روزها بیشتر اسیر حواشی خود ساخته‌ای شده است مسئولان فدراسیون برایش برنامه ریزی می‌کنند.

تیم ملی سابر ایران رقابت‌های حساسی را مقابل تیم مجارستان و فرانسه داشت ولی در هر دو رقابت نمایش خوبی را ارائه نکرد و در نهایت هم 45 بر 40 مقابل مجارستان نتیجه را واگذار کرد تا از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز بماند، سابریست‌های ایران در ادامه نیز برای تعیین جایگاه به مصاف فرانسه رفتند اما مقابل این تیم هم 45 بر 27 شکست خوردند و جایگاهی بهتر از هشتمی به دست نیاوردند.

علی پاکدامن سابریست تاریخ ساز ایران هم هر چند مانند همیشه نبود ولی جزو بازیکن های تاثیرگذاری بود که در کسب امتیاز و قرار گرفتن ایران در جایگاه هشتمی کمک زیادی به تیم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات جام جهانی شمشیربازی به میزبانی الجزایر در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان با قرار گرفتن در جایگاه هشتم به کار خود خاتمه داد.

بخوانید:  فعال سازی 55 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در زنجان
در جام جهانی الجزایر محمد فتوحی هر چند در کسب امتیاز عملکرد بدی نداشت اما در مجموع نتوانست انتظارات را براورده کند.

انتهای پیام/



منبع

تیم ملی شمشیربازی ایران در سال‌های اخیر با عملکرد قابل دفاعی که از خود به نمایش گذاشته انتظارات را به قدری بالا برده است که حالا دیگر همه از این رشته در المپیک مدال می‌خواهند بنابراین انتظار می‌رود ابتدا خود مسئولان فدراسیون به این حواشی پایان دهند تا یک تیم  بتواند در آرامش کار خود را انجام دهد و در غیر این صورت این کمیته ملی المپیک است که باید با ورود به موقع به این موضوع این رشته المپیکی و پر امید را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

در حال حاضر و با پایان یافتن مسابقات جام جهانی الجزایر علی پاکدامن جایگاه 12 رنکینگ جهانی را در اختیار دارد. این بهترین رنکینگی است که در حال حاضر یک شمشیرباز ایرانی در اختیار دارد. محمد رهبری با قرار گرفتن در جایگاه 32 نیز دومین ورزشکار ایرانی است که با فاصله 20 پله پایین‌تر از کاپیتان تیم جزو 50 نفر رشته خود در جهان است.