شناسایی بیش از ۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج نیازمند در کهگیلویه و بویراحمد



|

شناسایی بیش از ۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج نیازمند در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان ماه سال گذشته، گفت: 7009 نفر نشاندار و از خدمات صندوق استفاده نمودند که از این تعداد 1997 نفر از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت درخواست خود را ثبت نمودند.


آیا این خبر مفید بود؟





منبع انتهای پیام 





به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محسن عزیزی افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

وی تاکید کرد: تمام این بیماران باید در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا در بخش دارو قریب به صد درصد هزینه های بسته خدمتی این بیماران در بخش های دولتی و ۸۰ درصد هزینه ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

بخوانید:  مهلت ثبت نام در نمایشگاه رونیتکس تمدید شد

به گفته وی در این مدت قریب به 27 میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه های گزاف درمان از دوش آن ها و خانواده هایشان برداشته شد.

عزیزی ادامه داد: براساس داده های موجود تعداد 7009 بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد هستند که از این تعداد 1121 نفر جزو بیماران خاص تلاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان در ادامه با اشاره به اینکه بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص وصعب العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است، گفت: روزانه تعدادی از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می دهند و به نوعی نشان دار می شوند.