شهدا پهلوانان و قهرمانان واقعی ملتند


به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یادواره شهدای ورزشکار استان قزوین؛ عصر سه شنبه با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه استان، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران استان، قهرمانان و مدال آوران در مجتمع لاله قزوین برگزار شد. 

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان در این مراسم گفت:  قهرمانان واقعی کسانی هستند که برای کشور افتخار آفریدند و موجب عزت و عظمت کشور شدند. 

وی بیان کرد: عملیات وعده صادق افتخار آفرینی ارزشمند سپاه بود که دشمن را به وحشت انداخت و موجب تقویت امنیت کشور و غرور ملت شد. 

شهدا پهلوانان و قهرمانان واقعی ملتند

علایی مقدم تصریح کرد: وقتی ورزشکاران ما روی سکو می روند شما سپاهیان تبریک می گویید و امروز ما به پاس افتخارتان تبریک می گوییم و شما را مایه مباهات کشور می دانیم. 

این مدیر ورزشی بیان کرد: جامعه ورزشی ما یک گروه فرهنگی است و وجود پیش کسوتان و مدال آوران به استان ما هویت داده اند. 

علایی مقدم اضافه کرد: ملاقات با خانواده شهدا فرصتی است تا از این بزرگواران درس بگیریم و بدانیم کجا قرار داریم و وارث چه کسانی هستیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: ورزشکارانی که مدال های جهانی خود را تقدیم خانواده شهدا کردند پهلوانند و ابن روحیه باید در جامعه ورزشی تسری یابد. 

وی گفت: میر مصطفی جوادی که امروز المپیکی شده وقتی مدال خود را تقدیم یک خانواده شهید کرد دبدیم که روحیه پهلوانی در این خانواده شهید دوچندان بود و این مدال را با افتخار به ورزشکار بازگرداندند و روح پهلوانی خود را نشان دادند که الگو گرفتنی است. 

بخوانید:  نحوه تعیین «سهمیه مناطق» براساس سوابق تحصیلی اعلام شد

علایی مقدم رونمایی از کتاب(مدالی از جنس پلاک)را از کارهای خوب فرهنگی انجام شده در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و از مولفان تشکر و قدردانی کرد و گفت: کتاب تدوین شده خاطرات ورزشکاران شهید است که به نسل جوان تقدیم می شود تا بدانند  وارث چه سرمایه ارزشمندی هستند. 

شهدا پهلوانان و قهرمانان واقعی ملتند

در ادامه از کتاب (مدالی از جنس پلاک)خاطرات شهدای ورزشکار رونمایی شد. 

همچنین تعدادی از فرماندهان و رزمندگان خاطراتی از دوران جنگ بیان کردند. 

استان قزوین ۱۳۶ شهید والامقام تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است. 

انتهای پیام



منبع