شهید رئیسی تعریف جدیدی از ادبیات خمتگزاری ارائه کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین در سوگ شهادت رئیس جمهور فقید خود مراسم یادبودی برگزار کردند.

این روحانی بیان کرد: هرکسی که خدا بخواهد عزت می دهد و پیامبران هم اگر صاحب عزت شدند با لطف و خواست الهی بود ولو این که منافقان و کافران آن را نفهمند و به جای پروردگار به سوی شیطان اکبر و کافران و استکبار بروند همانگونه که شیطان پرستان ازشهادت رئیسی خوشحال و خداپرستان غمگین شدند.

وی اظهارداشت: رئیس جمهور مردمی ما آن به همان لبخندی که برای یک پیرزن فقیر بر لب دارد افتخار می کند و برای ما ارزشمند است که عملکرد شهید رئیسی مردم فقیر را خوشحال می کرد.

گونجی تصریح کرد: هر کسی که دنبال عزت و سربلندی است راهی ندارد جز آن که این عزت را از خدا بخواهد چون صاحب عزت خداست.

سرودن شعر در رسای رئیس جمهور شهید توسط شاعر آیینی ابوترابی و خانم طیبه بهبودی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام گونجی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری میرعماد برگزار شد یاد شهید آیت الله رئیسی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه و رحمتی استاندار فقید تبریز و تیم پرواز را گرامی داشتند‌.

گونجی افزود: شهید رئیسی تمام وقتش برای خدمت بود هرگز گلایه نکرد و به حاشیه نرفت و همیشه در حال تفکر برای خدمت به مردم بود و دنبال لبخند کودک آواره غزه بود و رضایت مستضعفان را به مستکبران ترجیح می داد و کسی که زندگی خود را در مسیر اسلام تنظیم کند به سعادت می رسد و ماندگار می شود.

بخوانید:  مواضع ارتش صهیونیستی آماج حملات مقاومت فلسطین قرار گرفت

وی بیان کرد: لازم است در این تجلیل ها فقط به تشریفات کفایت نکنیم بلکه دنبال مشی و روش و رفتار شهید باشیم و از ایشان درس خدمت بگیریم و بدانیم مرگ حق است و سراغ همه خواهد آمد اما چگونه مردن مهم است.

وی اظهار اشت: انسان مومن همیشه احساس می کند کم کاری کرده ولی همتش بلند است و در این میان خیلی ها حرف زیاد می زنند اما در عمل کم می آورند و با گذشت سه سال از ریاست ایشان کارهای مهمی در حوزه داخلی و خارجی انجام شده که عزت بخش بوده است.

همچنین خانم سبحانی فر از هنرمندان نقاش، تصویر رئیس جمهور را با آکرولیک نقاشی کرد و خوشنویسان استان مهرجو و عاشوری هم با نگارش خطوطی زیبا از رئیس جمهور شهید یاد کردند.

این روحانی گفت: برای عزیز شدن نزد خدا باید سوی خدا برویم و هنرمند اگر خود را فدای خدا نکند به سعادت نمی رسد و این روزها دیدیم برخی که برای دشمنان هشتک می گذاشتند اما برای رئیس جمهور کشور،عکس العمل نشان ندادند که اینها  هنرمند واقعی نیستند.

رئیس دفتر امام جمعه قزوین تصریح کرد: مرحوم رئیسی، هوای نفسانی نداشت و آن را مدیریت و کنترل کرده بود و با نگاه انسانی و اخلاقی هرگز دنبال برتری جویی نرفت و خدمت را سرلوحه مدیریت خود قرار داد و ماندگار شد.

وی افزود آیت الله رئیسی ادبیات خدمت گزاری را تغییر داد و امروز توقع آنقدر بالا رفته که کمتر کسی جرات نامزد شدن دارد مگر در همان مسیر گام بردارد.

بخوانید:  مخالفت شورای شهر تهران با اجاره واگن‌های مترو

گونجی تصریح کرد: رئیسی انسان مومنی بود که در مقابل طوفانها تسلیم نشد بلکه به آنها جهت داد و اثرگذاری شهید رئیسی از این پس دیده خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: هر کس در جبهه خدا قرار گیرد عزتمند می شود و شهید رئیسی محبوب شیعه و سنی و مسیحیان و عزیز کسانی است که حتی به ایشان رای ندادند و رئیس جمهور محبوب و همراهانش در زمره انسان های شایسته ای هستند که عزیز خدا شدند.

حجت الاسلام گونجی در این مراسم گفت: دومین رئیس جمهور شهید را بدرقه کردیم و از خدمت صادقانه اش محروم شدیم اما خدا را شاکریم که مردان خدا با شهادت از میان ما رفتند.

حجت الاسلام گونجی گفت: زمانی که ایشان نامزد ریاست جمهوری شد رئیس قوه قضاییه بود و برای مقام نیامد بلکه هدف خدمتگزاری داشت و در این سه سال نیز کارهای زیادی انجام داده که بسیاری از آنها بازگو نشده و اگر  یک صدم ان را دیگران می کردند بزرگ نمایی می شد و امروز بعد از رفتنش خیلی از خدمات را متوجه می شویم.

گونجی یادآورشد: شهید رئیسی در فضای مناظره خیلی بدی از سوی همان افرادی دید که پرونده هایشان دست ایشان بود و می توانست افشاگری کند اما صبوری کرد و سعه صدر داشت و اخلاق را یاد داد.