شهید مفتح هیچگاه سنگر دانشگاه را رها نکرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام راحل از روز نخست نهضت خود، دوگانه های «دانشگاه و حوزه» و «ایران و اسلام» را در  ادبیات سیاسی خود حل کردند و در ادامه مسیر، مقام معظم رهبری این مسایل را به صورت هم افزا در راستای پیشرفت کشور حل و به پیش بردند.

اسماعیلی با بیان اینکه سلطنت پهلوی در ادامه تقویت دو گانه هایی که با ورود مدرنیته پدید آمده بود به دنبال دوگانه سازی میان دانشگاه و حوزه علمیه بود که این خط فکری به وضوح در آثار نویسندگان ضد دین و جریان روشنفکری وابسته به استعمار مشاهده می شود.

وی با اشاره به اینکه شهید مفتح از یاران خاص امام راحل بوده که همزمان در سنگر حوزه، دانشگاه، جهاد و تبلیغ برای پیروزی بزرگ نهضت انقلاب اسلامی متحمل رنج ها و سختی های فراوانی شد.

وی نهضت بزرگ امام خمینی (ره) را نهضتی متعالی دانست که به دنبال پاسخگویی به تمام نیازهای داخلی دنیای امروز است و  بدون مرزبندی های مرسوم سیاسی به دنبال ترسیم افق تمدن نوین اسلامی در میان مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که در این نگاه شگرف هرگونه شکاف در جامعه باید برطرف شود.

وزیر فرهنگ در ادامه در خصوص جایگاه شهید آیت‌الله مفتح گفت: این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه سنگر دانشگاه را رها نکرد و جز نخستین چهره هایی بود که توسط دستان ناپاک جریان مارقین، به مقام رفیع شهادت رسید و خون پاکش برای پاسداشت عظمت انقلاب جاری شد و امام عظیم الشان به درستی سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح را «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیدند و همچنان پس از گذشت ۴۳ سال از زمان شهادت ایشان، دستاوردهای بزرگ این شهید بزرگوار در مسیر جهاد تلطیف حوزه و دانشگاه ملموس است.

بخوانید:  ضرورت عودت سهم استان از حقوق دولتی معادن

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جدیدترین سفر استانی خود عازم شهرستان تویسرکان شده است، ضمن حضور در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح گفت: منطقه تویسرکان، سرزمینی حاصل خیز به لحاظ فرهنگی به شمار می رود که در حوزه جهاد و شهادت بزرگانی اندیشمند و جهادگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که تقدیم ۷۵۰ شهید از شهرستان تویسرکان بیانگر عظمت مردم شهید پرور این خطه است.

وی گفت: متاسفانه بخشی از نسل جدید، نسبت به دوران عقب ماندگی دوره طاغوت ناآگاه است و با توهم سازی دشمنان نسبت به عملکرد دوره طاغوت، بخشی از نسل جدید نسبت به آلوده بودن دست طاغوتیان در ریختن خون آزادیخواهان و استبداد و دیکتاتوری اطلاعات لازم را ندارند.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت مردمی و انقلابی همه اهتمام خود را بر جبران عقب ماندگی های دوره های پیشین گذاشته است و رییس جمهور جهادی، انقلابی و مکتبی که خود فرزند حوزه و دانشگاه است بصورت شبانه روزی وقت خود را مصروف رفع موانع پیشرفت ایران عزیز کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری، شهید آیت الله مفتح، شهید بهشتی و شهید باهنر از حلقه اصلی یاران امام (ره) بوده اند که در آغاز نهضت اسلامی با داشتن تحصیلات حوزه ای وارد دانشگاه شدند و با اقدامات هوشمندانه خود سعی در تلطیف فضای علمی میان دانشگاه و حوزه بودند.

اسماعیلی در ادامه تغییر رویکرد در سیاست خارجی و افزایش تعاملات منطقه ای از دستاوردهای مهم دولت مردمی طی یکسال و نیم اخیر دانست و گفت: ایران اسلامی امروزه محل مراجعات مهم منطقه است و از زمان روی کار آمدن دولت مردمی، روابط اقتصادی با همسایگان به دوبرابر افزایش یافته است.

بخوانید:  سلکی نماینده ساحلی بازان اصفهانی در اردوی استعدادیابی تیم‌ ملی ساحلی زیر 19 سال

وی افزود: مقام معظم رهبری هم در آن دوران یکی از پیشگامان این حرکت بزرگ بود و ایشان در تمام دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین حلقه های درسی را در میان حوزویان و دانشگاهیان برگزار کردند و همواره با نگاهی عمیق به دنبال برداشتن فاصله میان طلاب و دانشگاهیان بودند.

وی در پایان گفت: رهبران نهضت اسلامی همگی از  چهره های برجسته فرهنگی محسوب می‌شوند که پرچمدار پیروزی انقلاب اسلامی بوده و دشمنان با پلیدی تمام همواره به دنبال آن هستند تا با شبیخون فرهنگی این نقطه اتکای انقلاب را به نقطه ضعف و آسیب پذیر بدل کنند که اگر همه در جهاد تبیین به فریضه خود به درستی عمل کنند همانند همیشه بدخواهان ملت ایران در رسیدن به نقشه های شوم خود ناکام خواهند ماند.



منبع

اسماعیلی با بیان اینکه دولت مردمی با تمام وجود بر مشکلات و مسائل مردم واقف است، گفت: دشمن در جریان جنگ گسترده اقتصادی که به راه انداخته است به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم است و بر همین رفع مشکلات مردم در تمامی بخش های، دغدغه اصلی دولت مردمی محسوب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ایران عزیز قدرتمندانه مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را طی می کند، گفت: در این مسیر پیشرفت شاهد شکوفایی استعدادهای جوان ایرانی در عرصه ها و میادین مختلف هستیم و طبیعی است که با وجود این شرایط بدخواهان ملت ایران ۴۴ سال بر طبل ناامیدی مردم بزرگ ایران می کوبند و با دروغ پراکنی در قالب تروریسم رسانه ای به دنبال آن هستند که نظام دینی را ناتوان در تحقق مسیر پیشرفت و تعالی ایران عزیز جلوه دهند و  با بمباران دروغ های رسانه‌ای خود مقابل حرکت بزرگ ملت ایران بایستند.

بخوانید:  مسابقات وزنه برداری برای نخستین‌بار با فوق سنگین بانوان خاتمه می‌یابد

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری،برهمگان فریضه است، گفت: برهمین اساس بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی بر همگان تکلیف است و نباید فراموش کرد، از آنجا که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است و نقطه قدرتمند نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، دشمن به دنبال آسیب زدن این ویژگی قدرتمند انقلاب اسلامی است.