مهدی صداقتی مشاور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره جزئیات پروژه تکمیل یادگار امام (ره)، اظهار کرد: پروژه ای که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) است که از میدان شهیدان(جی) آغاز شده و پس از عبور از اراضی پادگان جی در تراز منهای یک(زیرگذر) تا غرب میدان فتح و سپس از طریق بزرگراه فتح تا تقاطع بلوار بهار و نهایتا بزرگراه شهید بروجردی ادامه می یابد.
صرفه جویی ۳۱ میلیون لیتر بنزین در سال با بهره برداری از شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
|
صداقتی در ادامه، تکمیل امتداد بزرگراه یادگار امام(ره) و فازهای یک و دو بزرگراه شهید بروجردی را نیازمند 3 سال زمان دانست و با بیان آنکه بخشی از چشم انداز بهره برداری از این مسیر بهم پیوسته بزرگراهی تا پایان سال تحقق می یابد، ابراز امیدواری کرد تا انتهای سال 1402 نیز بخش های دیگری از آن زیر بار ترافیک برود.
صداقتی، میدان و پادگان جی را نقطه آغاز این پروژه بزرگراهی دانست و یادآور شد: شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) پس از عبور از اراضی وزارت دفاع و ارتش و نیز سوله های وزارت آموزش و پرورش، در غرب میدان فتح به بزرگراه فتح متصل شده و سپس از طریق بلوار بهار به سمت جنوب ادامه مسیر می دهد. این معبر بهم پیوسته بزرگراهی در نهایت به پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی می رسد تا از طریق این محور در حال احداث در جنوب غرب پایتخت، به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران- ساوه دسترسی یابد.
وی با اشاره به اینکه پروژه ادامه یادگار امام(ره) براساس طرح جامع حمل و نقل شهر تهران اجرایی شده است، درباره تاثیر بهره برداری از این پروژه در ساماندهی و کاهش ترافیک گفت: توسعه بزرگراه یادگار امام(ره)، زمینه ساز برقراری ارتباط بزرگراهی شمال غرب و جنوب غرب پایتخت بوده و به این ترتیب پهنه غربی پایتخت همانند آنچه با احداث ادامه بزرگراه امام علی(ع) در پهنه شرقی پایتخت صورت پذیرفته است، شاهد توسعه یک مسیر بزرگراهی ممتد از شمال تا جنوب خواهد بود.