او افزود: برخی از تولیدکنندگان با پیشی گرفتن از طرحهای در دست اقدام و همکاری پایدار با متخصصان مراکز خدمات خودروهای گازسوز در کشور، من جمله طرح DDF(تبدیل و تولید خودروهای دیزل-سی.ان.جی) توان تأمین و تولید کاملاً ملی را در این زمینه دارند.
این فعال صنفی با اشاره به ملزومات و تجهیزات سوختگیری گفت: از ابتدای شروع طرح سی.ان.جی در کشور با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی، تعداد جایگاههای سی.ان.جی در کشور به میزان چشمگیری رشد داشته اما به دلیل عدم حمایت کافی دولتهای قبل، امروزه با درصد کمی از توان واقعی مشغول فعالیت هستند و کم کم در حال تبدیل شدن به بنگاههای ضررده هستند، در حالیکه استفاده از حداکثر توان جایگاهها، مستلزم حمایت دولت از بخشهای دیگر صنعت سی.ان.جی کشور است.
این فعال صنفی با گلایه از عدم حمایت دولت از صنعت سی.ان.جی گفت: اگر دولت از این صنعت حمایت و هزینهها را تأمین میکرد، ما میتوانستیم سیستمهای به روز شده را به راحتی گازسوز کنیم. در حال حاضر ما از نسل یک استفاده میکنیم که به طور کل در جهان منسوخ شده و این در حالی است که ما توان ارائهی نسل 4 را هم داریم اما به دلیل عدم حمایت دولت و هزینهبر بودن این نسل، از ارائهی آن عاجزیم.
رمضانی درخصوص این طرح ادامه داد: تولید کیت و ملزومات تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز، در ابتدا با واردات و مهندسی معکوس شروع به خدمترسانی کرد و در کمتر از یک دهه از ابتدای شروع طرح، موفق به تولید کیت گازسوز نسل یک و سپس نسلهای پیشرفتهتر و مطابق با استانداردهای روز دنیا شد.
این فعال صنفی اظهار کرد: در این بازه زمانی با استفاده از تجارت و تخصص تکنسینهای نصب و کالیبراسیون برجسته مراکز خدمات خودروهای گازسوز، موفق به تولید و ارتقای سطح کیفی تجهیزات کیتهای سکونشیال نسل جدید در تنوع بالا و سازگاری با اکثر خودروهای مختلف نمودهاند.