صنایع بزرگ می توانند بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری کنند

وی یادآورشد: شرکت های استارتاپی باید با جسارت بیشتری پیگیر احقاق حق خود بر اساس این قانون و اجرای دستورالعمل های آن باشند.

رویداد سکوی پرتاب قزوین به همت پارک علم و فناوری قزوین؛ مجموعه ۱۰۰ استارتاپ و پارادایس هاب امروز ۲۴ ابان در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین به تغییر سیاستهای این مجموعه هم اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری قزوین محل ورود مراکز نوآوری شرکتهای بزرگ خواهد بود.

انتهای پیام



منبع به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین در آیین اختتامیه سکوی پرتاب قزوین ضمن قدردانی از مجموعه صداستارتاپ و پارادایس هاب بابت این اقدام ارزشمند و کمک به استارتاپ های نوپا خواستار مشارکت سرکایه گذاران در این عرصه شد.

احمدی به تصویب قانون جهش دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: اگرچه این قانون برای تسهیل گری شرکت های دانش بنیان تصویب شده اما در اجرا موفق نبوده است.

احمدی با ارائه آماری درخصوص میزان سرمایه گذاری در زمینه استارتاپها در ایران و کشورهای مختلف و بررسی تطبیقی اماری از تعداد استارتاپ های یونیکورن و جهش های یونیکورنی که در منطقه اتفاق افتاده است گفت: متاسفانه ما هنوز در کشور استارتاپ یونیکورنی نداریم و با منطقه فاصله زیادی هست که باید جبران شود.

وی بیان کرد: بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری مطلوبی نداشته و سیاست گذاری های موجود، بروکراسی سختگیرانه برای استارتاپ ها و نبود سرمایه گذاری قوی هم چالش های این بخش را دو چندان کرده است.

بخوانید:  ۱۶ کشته بر اثر رانش زمین در اکوادور

طی این رویداد طرح ۴ استارتاپ استان قزوین کپس از غربالگری و پذیرش برای حاضران ارائه شد و سه استارتاپ موفق به جذب سرمایه یک میلیارد تومانی از طرف سرمایه گذاران بر اساس رای هیئت داوران شدند.

 

 احمدی با اشاره به جایگاه اقتصاد دانش بنیان در کشور و فرهنگ سازی در این خصوص اظهارداشت: باید صنایع بزرگ دانش بنیان شوند و سیاست جدید علم و فناوری در کشور نیز همین است که شرکت های بزرگ نقش سرمایه گذاری بیشتری ایفا کنند.