صنعت مبلمان کشور روبه رشد و پیشرفت است/ حمایت از تعاونی های مبلمان

photo_2023-01-17_00-22-47

 





به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ عصر دوشنبه در مراسمی با حضور عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، مجید برزگر معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت، احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین نمایشگاه تخصصی مبلمان افتتاح شد.

افضلی تصریح کرد: تعدادی از فروشندگان و نمایشگاه داران نیز در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را بدون واسطه و با تخفیف و به صورت اقساطی در اختیار مردم قرار می دهند.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه مدیران شرکت نمایشگاههای بین المللی استان تقویم نمایشگاهی خوبی را تدارک دیده اند و برنامه ریزی مناسبی در ارائه تکنولوزی و فنآوری های روز و عرضه کالاهای اساسی و مهم مانند فرش، لوازم خانگی و مبلمان انجام داده اند تا شهروندان خرید ارزان و کیفی داشته باشند.

وی اظهارداشت: با حمایت های انجام شده شاهد حضور خوب تولیدکنندگان صنفی و صنعتی استان هستیم و جا دارد از صنعتگران و تولیدکنندگان قزوین دعوت کنیم تا در رویدادهای نمایشگاهی استان حضور پر رنگ تری داشته باشند و کالاهای خود را به مردم معرفی کنند.

 عزیزالله افضلی در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی مبلمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در قزوین گفت: نمایشگاه مبلمان از جمله رویدادهای تخصصی است که می تواند بخشی از نیازهای شهروندان به لوازم خانگی را تامین کند.


آیا این خبر مفید بود؟

photo_2023-01-17_00-16-17

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآورشد: این نمایگاه با اهداف مختلفی برپا شده اما مهمترین مزیت آن کمک به ارتقای کیفیت و کمیت صنعت مبل است.

بخوانید:  گل اول لاس پالماس به رئال مادرید توسط خاویر مونوز

وی افزود: خوشبختانه در بسیاری از کالاها مانند لوازم خانگی و مبل به تولید مناسبی رسیده و به صادرکننده هم تبدیل شده ایم و این موفقیت یک افتخار است که از خروج ارز هم جلوگیری کرده و تداوم این روند می تواند به دستاوردهای بیشتری از جمله رونق کسب و کارهای داخلی منجر شود.

وی گفت: در ایام خاص و روزهای پایانی سال هم طرح های نظارتی از سوی سازمان صمت تشدید می شود و عرضه کالاها به حدی خواهد بود تا دسترسی مردم بدون واسطه به محصولات واحدهای تولیدکننده مهیا شود و بنکداران هم با قیمت مناسب این کالاها را عرضه کنند.

افضلی بیان کرد: برپایی این نمایشگاه در ماههای پایانی سال فرصت خوبی است تا کالاهای خانگی مورد نیاز مردم از جمله مبلمان تامین شود و تلاش شده تا در کنار تولیدکنندگان شاخص استانهای دیگر، بخش مهمی از شرکت کنندگان از استان قزوین باشند تا حمایت از واحدهای صنعتی استان نیز صورت گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه در 2600 متر فضای سرپوشیده در 40 غرفه برپا شده و تعدادی از تولیدکنندگان استان های مختلف کشور با حضور در آن محصولات خود را ارائه کرده اند.

رئیس سازمان صمت اظهارداشت: یکی از اتفاقات خوب این است که ورود مبلمان خارجی در کشور ممنوع شده که ما این سیاست را محدودیت نمی دانیم و معتقدیم این رویکرد موجب شده در سالهای اخیر کیفیت کالای ایرانی بالا برود و در مقایسه با کالای مشابه خارجی بسیار مناسب تر و ارزانتر بدست مصرف کننده برسد. 

رئیس سازمان صمت استان در خصوص حمایت دولت از صنعت مبلمان نیز گفت: سازمان صمت در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کاهش قیمت، برنامه ریزی مدونی داشته البته رویکرد و اولویت ما با کالاهای اساسی است و این کار در مناسبت های مختلف با جدیت دنبال می شود.

بخوانید:  ایران اسلامی یکی از قدرتهای بدون جایگزین آینده جهان خواهد شد
صنعت مبلمان حرف زیادی برای گفتن دارد

انتهای پیام

افضلی بیان کرد: ظرفیت استان قزوین هم در حوزه لوازم خانگی بسیار خوب است و برای تولید مبلمان هم باید فعالیتهای بیشتری از سوی بخش خصوصی صورت گیرد و شاهد مشارکت مطلوبتری در این صنعت باشیم.

افضلی یادآورشد: اتحادیه های صنفی نیز بر نحوه عرضه و توزیع کالاها نظارت می کنند و تامین این کالا از مسیری است که دولت نعریف کرده لذا قیمت های مصوب با سود مناسب تعیین شده و اتحادیه هم نظارت می کند تا حقوق مصرف کننده حفظ شود.

photo_2023-01-17_00-21-56

photo_2023-01-17_00-15-04

photo_2023-01-17_00-15-10

وی در خصوص راههای حمایت از تولیدکنندگان صنعت مبل هم گفت: فعال سازی تعاونی های تامین مواد اولیه از  مهمترین راههای حمایتی است که می تواند انجام شود.

رئیس سازمان صمت استان تصریح کرد: چون بیشتر تولیدکنندگان صنعت مبل، واحدهای کوچک هستند دولت باید به این فکر باشد که تعاونی های گذشته را فعال کند و در خرید مواد اولیه حمایت لازم را انجام دهد و تخصیص منابع از طریق تسهیلات بانکی به تعاونی های بخش خصوصی می تواند به فعالیت آنها رونق دهد.

photo_2023-01-17_00-17-23

photo_2023-01-17_00-14-29

photo_2023-01-17_00-21-49

افضلی اظهارداشت:این که کالایی مانند مبل با قیمت مناسب و شرایط آسان در محل سکونت شهروندان در اختیارشان قرار می گیرد فرصت مناسبی است که برپایی اینگونه نمایشگاهها را توجیه پذیر و اقتصادی می کند.

وی بیان کرد: تعدیل قیمت ها، حذف واسطه ها، معرفی تولیدکنندگان شاخص در این صنعت، بازاریابی و آشنایی با سلیقه و ذائقه مصرف کنندگان از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه تخصصی مبلمان در شهر قزوین است.

وی از حضور تولیدکنندگان صنعت مبلمان در نمایشگاه قزوین تشکر کرد و گفت: علیرغم سرمای هوا و تغییرات جوی شاهد حضور خوب تولیدکنندگان بودیم و در اولین روز مردم هم از آن استقبال کردند که جای خرسندی دارد.

بخوانید:  تعداد پرتاب های فضایی در کل 8 سال دولت قبل 7 مورد بود