ضرورت تخصصی شدن سازمانهای مردم نهاد/ بستر لازم برای فعالیت تشکل‌های جوانان استان فراهم است

آوج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رویداد همنا در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: سمن‌های فعال در حوزه ورزش و جوانان تلاش خود را بر ایجاد فضای نشاط و توسعه توانمندی جوانان به کار بسته و با تعامل و همکاری دوسویه فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

آوج با ذکر اینکه مشاوران جوان فرمانداران در استان فعال می‌شوند، دلیل این اقدام را ارائه راهکارهای کاربردی در حوزه جوانان به مسئولین اجرایی استان توصیف کرد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خانه‌ جوانان، اذعان داشت: تلاش می‌شود این مراکز در شهرستان‌ها نیز فعال شده و به مرکزی برای پرورش و ارائه ایده‌های خلاق، توسعه نشاط اجتماعی در حوزه جوانان و ایجاد فضای گفتگو با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مجید آوج، شامگاه شنبه (20 فروروین) در اولین نشست فصلی دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان کردستان که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی گروه‌ها و تشکل‌های جوانان سطح استان می‌توانند از ظرفیت‌های معاونت امور جوانان استان استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه تأمین جهیزیه برای جوانان نیز با همکاری نهادهای دیگر دنبال می‌شود، ادامه داد: تشکیل مجمع خیرین حوزه ازدواج و استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی در راستای تسهیل مراسم ازدواج از دیگر اهداف پیش رو است.

معاون امور جوانان استان کردستان با بیان اینکه در پیگیری اهداف نگاه ویژه ای به اسناد بالادستی لحاظ می‌شود، افزود: روایت پیشرفت با هدف انعکاس خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌بایست برای جوانان و نسل جدید بازگو شود تا بیش از پیش با پیشرفت‌های پس از انقلاب اسلامی آشنا شوند.

بخوانید:  استاندار اصفهان بر پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی تا به انجام رسیدن یکایک آن تاکید کرد

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل ورزش و جوانان است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند یاریگر مسئولین در راستای نیل به این هدف باشد.

 





گفتنی است در ادامه این نشست، مدیران سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه ورزش و جوانان استان کردستان به ارائه گزارش عملکرد و پیشنهادات خود پرداختند.

وی با تأکید بر کیفی‌سازی برنامه‌ها، توضیح داد: جلب حمایت‌های معنوی بسیار تأثیرگذارتر از حمایت‌های مادی است چرا که می‌تواند مردم را با فعالیت‌های سمن‌های فعال همراه سازد.

وی در پایان با تأکید بر نقش رسانه در مقوله آگاهی بخشی، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری برنا که به صورت تخصصی در حوزه جوانان فعال است، شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: خوشبختانه با عملیاتی شدن برنامه‌های پیش‌رو، جامعه هدف که شامل جوانان است از نتایج مثبت این برنامه‌ها منتفع خواهند شد.

وی با درخواست ارائه گزارش عملکرد از سوی سمن‌ها، خاطرنشان کرد: جلسات ساماندهی حوزه جوانان در شهرستان‌ها نیز با محوریت حضور جوانان نخبه، صاحب‌نظر و نماینده سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شوند.

آوج با ذکر اینکه پیگیری ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان در دستور کار ستادهای ساماندهی قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: امید است سمن‌های استان بتوانند نقش تأثیرگذاری را در این حوزه‌ها به ویژه در بحث اشتغال و تسهیلات ازدواج ایفا کنند.

آوج با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان با همراهی سایر مجموعه ها در خدمت کلیه سازمان‌های مردم نهاد بوده و از آنها حمایت می ‌کند، گفت: با توجه به اینکه ارتقاء فعالیت‌های سمن‌های استان مورد تأکید است، تلاش می‌شود تا تمرکززدایی، تخصصی‌ کردن فعالیت‌ها و شبکه سازی در دستور کار قرار گیرد.

بخوانید:  جزئیات ورود مسافران جام جهانی قطر به بوشهر اعلام شد
انتهای پیام/