محمودی ضمن اشاره به رویکرد گسترده جهانی در سالهای اخیر به این نوع تراکنشهای مالی بیان کرد: این محصول با امکانات کامل و مشابه با پیشرفتهترین صرافیهای جهان در نسخه سامانه تحت وب و نسخه اپلیکیشن موبایل کراس پلتفرم طراحی و پیاده سازی شده است.
وی گفت: ارزهای دیجیتال دارای کاربرد مشابه ارزهای فیزیکی هستند و میتوان از آنها برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد.
وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ محصول به مرحله تولید نهایی و امسال به مرحله بهره برداری رسیده است و تیم برنامه نویسی نسخه وب متشکل از پنج نفر و نسخه موبایل دو هستند و در تیم مدیریت این پروژه طراحان و تیم مارکتینگ و فروش جزو مشاغل مستقیم ایجاد شده محسوب میشوند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جابکو، در خصوص ارزش و اهمیت این محصول در اقتصاد کشور اظهار داشت: نسخه وب این محصول در بازارهای جهانی حدود ۱۲ هزار دلار و نسخه موبایل حدودپنج هزار دلار ارزش گذاری میشود.
محمودی با اشاره به اینکه محصول در تمام نسخهها به صورت فارسی و انگلیسی طراحی و پیاده سازی شده است، تصریح کرد: این پلتفرم، هم اکنون در کشور ارمنستان مورد بهره برداری قرار گرفته است. قابلیت اضافه کردن زبانهای دیگر از جمله روسی و عربی نیز در دستور کار شرکت جاپکو قرار دارد تا بتوان جامعه کاربران و حوزه صادراتی را گستردهتر کرد.
محمودی گفت: این محصول قابلیت بهره برداری در بنگاههای سرمایه گذاری، مراکز مدیریت داراییهای مالی، در بخش endpoint users و هر بخشی که نیاز به خدمات رسانی از سمت ارزهای دیجیتال باشد را دارد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جاپکو، همچنین درباره کاربست وب اپلیکیشن و موبایل اپلیکیشن صرافی رمزارز اظهار داشت: از این محصول، جهت مدیریت مبادله ارز دیجیتال استفاده میشود تا میزان عرضه و تقاضا و ارزش ارزهای دیجیتال در صرافیهای ارز دیجیتال مشخص شود. در واقع این صرافی ها، رابط میان فروشنده و خریدار شوند و برای این عملیات کمیسیون دریافت میکنند و صرافیهای ارز دیجیتال، پلتفرمهای آنلاین هستند که تریدرها یا معاملهگران از طریق آن میتوانند، یک رمزارز را در ازای یک ارز فیات (بهعنوان مثال ریال یا دلار) یا نوع دیگری از رمزارز معامله کنند. بهعبارت دیگر این کار مانند تبدیل ارز در یک بانک، فرودگاه یا بازار بورس است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی عصر حاضر، شرکتهای دانش بنیان ایرانی جهت حضور در عرصههای بین الملل بیش از پیش به حمایت ارگانهایی همچون معاونت علمی فناوری نیاز دارند؛ لذا انتظار میرود معاونت علمی فناوری بتواند با پشتیبانی از شرکتها فرایند معرفی و فروش محصولاتشان در عرصه بین الملل را تسریع کند.
انتهای پیام/