طرح استعدادیابی فدراسیون بسکتبال سال ۲۰۳۰ جواب می‌دهد

رییس فدراسیون بسکتبال درباره اینکه آیا این طرح به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ میرسد؟ گفت: پوست اندازی در بزرگسالان را انجام دادیم و بعد از این دیگر تغییرات نیازمند به زمان است. ما در فدراسیون بسکتبال روی تیم‌های زیر ۱۶ سال و زیر ۱۸ سال کار می‌کنیم تا در سال ۲۰۳۰ یک تیم عالی داشته باشیم و حاصل این کار را را ببینیم.

داوری درباره نگاه ویژه فدراسیون بسکتبال به بانوان تصریح کرد: بانوان بسکتبال حقشان است که به آنها رسیدگی شود، چون خیلی تلاش می‌کنند و استعداد زیادی هم دارند. همانطور که میدانید خانم النی کاپوجیانی را به سختی اوردیم و می‌دانیم که بانوان ظرفیت کار‌های بزرگ را دارند و انشاالله به سمت دیویژن A پرواز کنند تا مقابل قدرت‌های برتر دنیا قرار بگیرند.

جواد داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، درباره طرح استعدادیابی در فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: باید برخی تغییرات از قبل انجام میشد اما این کار به ما رسید و بدون بهانه‌ای طرح استعدادیابی را استارت زدیم و همین الان هم بچه‌های جوان را در لیگ برتر میبینید. در تیم ملی هم که تغییراتی داشتیم و رفته رفته برنامه‌های خود را عملی می‌کنیم. استعدادیابی و استعدادپروری را آغاز کردیم و سرعت حرکت را هم افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/



منبع

وی افزود:  یک کار جدید را استارت زدیم و بچه‌های ما در این زمینه شبانه روز کار می‌کنند تا بتوانیم یک کار ماندگار برای آینده بسکتبال انجام دهیم. پروژه استعدیابی را در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفتیم و بیشتر تمرکزمان روی شهرستان‌ها است تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی درست، آینده بسکتبال را تامین کنیم.

بخوانید:  انتقاد به ضعیف بودن مسئولان کنونی استان قزوین منصفانه نیست