«طرح های فناورانه» دانشگاه علوم پزشکی البرز به مرحله تولید و تجاری سازی خواهد رسید 

انتهای پیام/

دکتر لطفی خاطرنشان کرد: در کنار آن، مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر مرکز دانشگاه علوم پزشکی البرز، عنوان مرکز تحقیقات برتر در جشنواره رازی را به دست آورد، چراکه تولیدات بسیار خوبی در زمینه ریز فاکتورهای بیماری های قلبی و عروقی و یکسری بیماری های غیر واگیر و مزمن محسوب می شوند، انجام دادند.

این مسئول بیان کرد: تیم مهندسی بهداشت و محیط در دانشکده بهداشت با همکاری شرکت شهرک های صنعتی هشتگرد، طرحی را اجرا کردند و ماده ای را تولید کردند که با این روش قابلیت این را دارد که آلودگی فاضلاب های صنعتی را در حد آب شرب کاهش دهند که این طرح به پایان رسیده است تا سیستم فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد براین اساس تنظیم و آلودگی ها برطرف شود. 

وی در خصوص دو طرح فناورانه دیگری که توسط دکتر  احمدیان رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی عملیاتی شده است، گفت: این طرح ها بر روی مواد غذایی که جنبه طبی، پزشکی و سلامتی دارد انجام شده است و به شکل های مختلف قابل عرضه به جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در استان البرز یک مرکز تحقیقاتی با پژوهشگران بسیار توانمند وجود دارد که می توانند خدمات ارزنده ای در راستای سلامتی جامعه ارائه دهند، گفت: به همین منظور مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی البرز در ارزش یابی سالانه وزارت بهداشت، جزو مراکز منتخب و برتر معرفی شد.

داروی بیماری ام اس عنوان«محصول فناورانه برتر»را در جشنواره رازی کشوری کسب کرد

وی با اشاره به طرح فناورانه دیگر توسط دکتر عاطفه حاجی آقا بزرگی در زمینه داروی بیماری ام اس عملیاتی و به تولید انبوه رسیده است،گفت: همچنین طرح فناورانه دیگر در خصوص تولید خمیر دندان برپایه عسل است که از پوسیدگی دندان و بیماری هایی است جلوگیری می کند به نتیجه رسیده است.

بخوانید:  بازدید معاون وزیر صمت از منطقه آزاد انزلی

دکتر لطفی با بیان اینکه در زمینه تولید علم رتبه ۱۳ را در بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کسب کرده ایم، گفت: بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ مقاله در سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.

وی ادامه داد: آرام آرام گام بر می داریم به سمتی که ایده ها و اختراعاتی که از سوی دانشجویان و اعضای هیئت علمی ارائه می شود به سمت تولید و تجاری سازی محصول بروند و حتی به مرحله صادرات برسیم.

خبرنگار: مریم ابوئی مهریزی



منبع

معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز گفت: در طول یک سال و نیم گذشته تاکنون رشد ۶ برابری در زمینه فناوری داشتیم به طوری که واحدهای فناورانه که در مرکز رشد مستقر هستند از ۵ واحد به ۳۰ واحد رسیده است.

معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز در بخش دیگری در خصوص فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: جشنواره رازی بزرگترین و مهمترین جشنواره است که در طول سال یکبار برگزار می شود و فعالیت ها و دستاوردهای خیلی بزرگ در آنجا مورد ارزیابی قرار می گیرد و تمام اعضای هیئت علمی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها دستاوردها عرضه و در سطح وزارتخانه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز تصریح کرد: هفته آینده با هماهنگی برخی از دانشگاه ها که طرح هایی در زمینه هوش مصنوعی داشتند، به زودی سمپوزیوم در زمینه هوش مصنوعی در حوزه سلامت خواهیم داشت که بتوانیم از یافته های آنان استفاده کنیم.

بخوانید:  حملات رژیم صهیونیستی ناقض قوانین و موازین بین‌المللی است

وی افزود: این طرح فناورانه پژوهشی از سوی معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت، سپس تایید و اجرایی گردید و در حال حاضر این قابلیت وجود دارد که در این حوزه وارد فاز عملیاتی شویم و در بیمارستان ها و مطب ها راه اندازی شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی البرز در جشنواره رازی جزو دانشگاه های برتر معرفی شد، داروی بیماری (ام اس) توانست عنوان” محصول فناورانه برتر” را در سطح کشور کسب نماید.

دکتر لطفی با بیان اینکه طرح نخست به صورت مواد غذایی دوره نقاهت بیمار را کوتاه خواهد کرد، افزود: طرح دوم محصول شکلاتی است که برای بیماران دیابتی و افرادی که پر فشاری خون مبتلا شده اند تهیه می شود که حتی برای آنها مفید است و تحقیقات نهایی آن در حال انجام است.                                            
«داروی بیماری ام اس عملیاتی و به تولید انبوه رسیده است»

در استان البرز یک «مرکز تحقیقاتی» با پژوهشگران بسیار توانمند وجود دارد 

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، «راضیه لطفی » بعدازظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که پیرامون طرح های فناورانه ای به نتیجه و محصول رسیده دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از طرح های فناورانه که در دانشگاه های علوم پزشکی البرز توسط دکتر سجاد شایسته و تیم وی به نتیجه رسیده هوش مصنوعی برای شناسایی آمبولی ریه است.

وی با اعلام خبر راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی البرز در آذرماه سال جاری اظهار کرد: این آزمایشگاه اکنون آماده ارائه خدمات در حوزه های مختلف آزمایشگاهی برای اساتید و دانشجویان است.

بخوانید:  مسئله رفاه و توسعه در کشور حل می شود

طرح فناورانه هوش مصنوعی برای شناسایی آمبولی ریه عملیاتی می شود