ظلم به حیات وحش با اصرار بر حضور ماهی، لاک پشت، مار و سمندر در سفره هفت سین

وی افزود: فروش این جانوران هیچ گونه مجوزی ندارد و نوعی قاچاق به حساب می‌آید. سازمان حفاظت از محیط زیست هم از فروش آن جلوگیری می‌کند. برخی از این گونه‌ها بومی هستند و فروش آنها سبب از بین رفتن سرمایه‌های طبیعی کشور می‌شود و نباید این جانوران را از طبیعت جدا کرد.






منبع

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ماهی قرمز گونه‌ای غیر بومی برای کشور ما است عنوان کرد: این گونه قادر به تحمل طیف وسیع دما، PH، شوری آب بوده و در برابر غلظت پایین اکسیژن و آلودگی آب مقاوم است. همین خصوصیات باعث شده که شرایط متفاوت محیط جدیدی که وارد آن می‌شود را تحمل و خود را با آن سازگار کند.

اقلامی مانند سنجد، سبزه، سمنو، سکه، سیب، سماق و سیر سفره هفت سین را تشکیل می دهد.

یکی از زیبایی های سفره هفت سین ماهی هایی هستند که به نشانه زندگی و موفقیت بر سر سفره گذاشته می شوند این درحالیست که این رسم 80 تا 90 سال پیش وارد کشور شد و متاسفانه هنگام خرید این ماهی حیوانات دیگری که هیچ نسبتی با سفره هفت سین ندارند از جمله مار ، لاک پشت و حتی سمندر لرستانی که گونه ای در خطر انقراض است، هم به فروش می رسد.


|

ظلم به حیات وحش با اصرار بر حضور ماهی، لاک پشت، مار و سمندر در سفره هفت سین

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا؛ در  واپسین روزهای سال 1401 به رسم دیرینه ایرانیان همگی در تکاپوی فراهم کردن بهترین ها هستند و در کوچه پس کوچه های شهر هم غلغه برپاست تا سال جدید را در کنار خانواده جشن بگیرند.

بخوانید:  گام مهم وزارت نفت برای حل مشکل ناترازی گاز با توسعه یک میدانِ ۱۲۰ میلیون متر مکعبی/طرح توسعه میدان گازی کیش آغاز شد