عادل پنجشیری کیست؟

شماره سه | مهمترین اقدام تروریستی عادل پنجشیری در خاک افغانستان را طراحی حمله انتحاری آبان 1399 حوالی دانشگاه کابل می‌دانند. در این اقدام 29 نفر کشته و 50 تن زخمی شدند. عملیات کابل شباهت‌هایی به انفجارهای تروریستی گلزار شهدای کرمان داشت و یک عامل انتحاری خود را میان جمعیت منفجر کرد.

 او اکنون از جمله ارشدترین فرماندهان عملیاتی شاخه خراسان داعش است که براساس آخرین خبرها وارد مناطق غربی تهران شده و در غرب شهر تهران مخفی شده است. تاکنون تعدادی از اطرافیان وی (تماماً عضو داعش) شناسایی و بازداشت شده‌اند اما شخص محمد عادل عارف (عادل پنجشیری) متواری و تحت تعقیب قرار دارد. از شهروندان تقاضا دارد هر گونه اطلاعاتی از نامبرده را به ستاد خبری وزارت اطلاعات (شماره ۱۱۳) گزارش فرمایند.



منبع

شماره یک | محمد عادل عارف، ملقب به عادل پنجشیری، 37 ساله و اهل افغانستان است.

عادل پنجشیری کیست؟

محمد عادل عارف معروف به «عادل پنجشیری» چند سال پیش به جرم طراحی عملیات حمله انتحاری مرگبار عناصر داعش به دانشگاه کابل بازداشت شد و در افغانستان به اعدام محکوم شد، اما بعد از سرنگونی نظام جمهوری در افغانستان توانست که از داخل زندان فرار کند.

شماره چهار | وزارت اطلاعات می‌گوید پس قبل از روی کار آمدن طالبان، عادل پنجشیری یک‌سال در حبس بوده ولی از زندان فرار می‌کند. قاچاقی به ایران می‌آید و در غرب تهران ساکن می‌شود و تا پیش از عملیات تروریستی کرمان به‌ زندگی مخفیانه روی می‌آورد.

شماره دو | عادل پنجشیری را یکی از اعضای فعال و فرمانده عملیات‌های انتحاری داعش می‌‌دانند که توسط پلیس افغانستان دستگیر شد و حکم اعدام گرفت اما با روی کار آمدن طالبان موفق شد از زندان بگرام فرار کند و مخفیانه به ایران بیاید.

بخوانید:  دادستان همدان خبر داد؛ آشوب طلبان در چنگال قانون/اعدام در انتظار محارب و مفسد فی الارض

 به گزارش برنا؛ با ما همراه باشید تا با عادل پنجشیری در 4 نتکته آشنا شوید .