عبور موفق از پیک تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی ممکن می شود


به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش هم اندیشی چالش های تامین برق صنایع و راهکارهای تامین برق مطمئن و اقتصادی روز پنجشنبه با حضور یوسف اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان و کریم افشار، بهنام فرد افشاری و سید صادق نیکو سپهر از اساتید دانشگاه و مدیران واحدهای صنعتی در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

در این نشست که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد در باره راهکارهای تامین برق پایدار برای صنایع و همکاری های مشترک تبادل نظر شد.

یوسف اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این همایش گفت: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین بویژه در بخش صنعت هستیم.

عبور موفق از پیک تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی ممکن می شود

وی بیان کرد: رویکرد ما این است با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهاد آنها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم و با استفاده از راهکارهای مناسب دچار ناپایداری در شبکه برق نشویم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: با توجه به این که ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد رویکرد ما این است با برنامه ریزی،هماهنگی و همکاری مشترکین و مدیریت مصرف با کمترین مشکل دوره تابستان را سپری کنیم.

وی گفت: در دوره زمانی ۱ خرداد تا ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴ ، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

بخوانید:  استان مرکزی کجا بریم؟

اینانلو در خصوص تعرفه‌های تشویقی صنعت برق تصریح کرد: صنایع می‌توانند با همکاری از طریق تغییر شیفت کاری، تعطیلات و تعمیرات سالانه و یا جابجایی تعطیلی روز جمعه با یکی از روزهای هفته، از تخفیف‌های وِیژه همکاری بهره‌مند شوند.

 وی بابیان اینکه برنامه‌های تشویقی برای صنایع و همکاری آنها در کاهش مصرف در زمان اوج مصرف برق در تابستان پیش‌بینی شده است، افزود: اجرای راهکارهای مدیریت مصرف تاثیر قابل توجهی در کاهش نیاز مصرف برق کشور دارد.

عبور موفق از پیک تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی ممکن می شود

 اینانلو بیان کرد: سفارش و تعالیم دینی در راستای مصرف بهینه، محدودیت‌های مالی جهت احداث نیروگاه‌های جدید، محدودیت سوخت جهت تامین انرژی، کاهش آثار زیانبار انرژی الکتریکی و سوخت‌های فسیلی بر محیط ‌زیست، تامین برق پایدار، افزایش تقاضای انرژی الکتریکی ضرورت بهینه‌سازی مصرف برق و ساخت نیروگاههای تجدید پذیر را دوچندان می کند.

وی بیان کرد: از آنجا که واحدهای صنعتی بایستی حداقل پنج درصد نیاز خود را از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند در نشست های تخصصی با حضور استادان و صاحب نظران دولتی و بخش خصوصی تلاش کرده ایم زمینه تشویق صنعتگران برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاههای تجدید پذیر را مهیا کنیم که سیاست های تشویقی و حمایتی دولت نیز اعلام می شود که همایش امروز در همین راستاست.

اینانلو افزود: در استان قزوین حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق داریم که ۲۲۴ مشترک صنعتی با مصرف بیش از یک مگاوات هستند.

وی افزود: از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون کیلو وات انرژی مصرفی استان حدود ۱۱۰۰ میلیون کیلو وات ساعت مربوط به صنایعی است که بالای یک مگاوات مصرف دارند.

اینانلو تصریح کرد: صنایع حدود ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از بورس و به صورت دوجانبه با قیمت هر کیلو وات ساعت ۹۲ تومان و ۴۰ درصد را از شرکت توزیع با قیمت ۲۲۰ تومان خریداری کردند که اگر مدیریت مصرف پیاده می شد و نیاز خود را از بورس تامین می کردند می توانستند صرفه جویی زیادی در هزینه ها داشته باشند.

بخوانید:  هندبالیست قزوینی در راه قبرس

عبور موفق از پیک تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی ممکن می شود

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: به دلیل ناترازی در تولید و مصرف و مشکل تامین منابع، نیازمند اصلاح روشها و استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای ساخت نیروگاههای تجدید پذیر و پراکنده هستیم تا ضمن تامین نیازها بتوانیم از پیک تابستان نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی یادآورشد: در بخش صنایع استان که میزان مصرف آنها قابل توجه است بایستی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان مصرف کاهش یابد و هفته ای یک روز جابحایی بار انجام شود و به جای آن در روز تعطیل و جمعه کار کنند تا تولید هم تداوم یابد.

اینانلو تصریح کرد: مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و بر ضرورت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در گرمای پیش رو در تابستان توسط صنایع در کشور مورد تاکید است.

عبور موفق از پیک تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی ممکن می شود

در ادامه این همایش کریم افشار، بهنام فرد افشاری و سید صادق نیکو سپهر استادان دانشگاه در خصوص ضرورت مشارکت صنایع در احداث نیروگاههای تجدید پذیر، وضعیت تولید و مصرف انرژی،حمایت های تشویقی، خرید تضمینی برق از سوی دولت و چالش های صنایع در تامین انرژی در تابستان دیدگاههای کارشناسی خود را ارائه کردند.

انتهای پیام



منبع