عضویت در اینستاگرام و فیسبوک به شرط ارائه رضایت ‌نامۀ کتبی والدین ممکن خواهد بود!

طبق قانون جدید قانون‌گذاران ایالتی در یوتا، کاربران شبکه‌های اجتماعی در این ایالت دستکم باید  ۱۸ سال سن داشته باشند و آن را هم اثبات کنند. (احراز هویت دقیق)

رسانۀ سلطنتی انگلیس در ادامۀ گزارش خود می‌افزاید که فرماندار یوتا هنگام ابلاغ این قانون به رسانه‌ها گفته است: تصویب قانون مذکور راهکاری برای حفاظت از جوانان یوتا خواهد بود.

فرماندار جمهوری‌خواه یوتا، اسپنسر کاکس در رسانۀ اجتماعی خود پیرامون تصویب مقررات جدید نوشت: «دیگر حاضر نیستیم به شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی اجازه دهیم به سلامت روان جوانان ما آسیب بزنند.»

انتهای پیام/





رئیس جمهور آمریکا در همین راستا فوریۀ گذشته خواستار تصویب قوانین سختگیرانه جهت جلوگیری از جمع‌آوری داده‌های کودکان توسط شرکت‌های فناوری شده بود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

تصویب قوانین مراقبتی جهت محدود شدن استفادۀ کودکان از شبکه‌های اجتماعی، مورد توافق هر دو جریان‌سیاسی اصلی آمریکا (جمهوری‌خواه و دموکرات) است؛ چرا که آن‌ها اعتقاد دارند باید از کودکان در برابر آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی مراقبت کرد.


آیا این خبر مفید بود؟

قانون مورد اشاره شبکه‌های اجتماعی را مکلف می‌کند تا دسترسی کامل والدین به حساب کاربری فرزند خود را فراهم کنند. (دسترسی کامل به پست‌ها و مکالمات خصوصی فراهم خواهد شد).

آرکانزا، تگزاس، اوهایو و لوئیزیانا و فرمانداران جمهوری‌خواه آن‌ها در کنار نیوجرسی (ایالت تحت کنترل دموکرات‌ها) پنج ایالت دیگر آمریکا هستند که تصویب قانونی مشابه را در دست بررسی دارند.

رسانۀ سلطنتی انگلیس همچنین عنوان می‌کند که بر اساس این قانون، شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند داده‌های کودکان را جمع‌آوری کرده یا در هدفگذاری انتشار تبلیغات استفاده کنند همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مقررات جدید از مارس سال آینده اجرایی خواهد شد.

بخوانید:  برداشت سلیقه‌ای در اجرای قوانین وجود دارد

تصویب این قانون به دنبال افزایش نگرانی‌های اجتماعی پیرامون اثرات منفی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان دنبال شده است.

رسانۀ دولتی انگلیس (بی‌بی‌سی) در ادامۀ گزارش خود آورده است که بر مبنای قانون جدید هر نوجوان آمریکایی پیش از رسیدن به سن‌قانونی ملزم خواهد بود که پیش از عضویت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و تیک‌تاک رضایت نامۀ رسمی والدین یا قیم خود را ارائه کنند.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ شبکه‌های اجتماعی مکلف هستند پیش از بازگشایی حساب برای کودکان و صدور اجازۀ استفاده آن‌ها از بستر خود، رضایت‌نامه از والدین کودکان دریافت کنند، این قانونی است که قانون‌گذاران ایالت یوتا در آمریکا به تازگی آن را تصویب کردند.

شبکه‌های اجتماعی به علاوه موظف خواهند بود که دسترسی نوجوانان را پیش از رسیدن به سن قانونی، بین ساعات ۲۲:۳۰ شب تا ۶:۳۰ صبح روز بعد به برنامک خود قطع کنند، آن‌ها فقط در صورتی مجاز به برقرار کردن این اتصال هستند که والدین نوجوان اجازه داده باشند.