علائم این مسمومیت خطرناک کاملا مشابه سرماخوردگی است!





منبع

وی افزود: گاز منوکسید کربن بی رنگ و بی بو است، بنابراین افراد نمی توانند در محیط این گاز را تشخیص دهند و این گاز تنها با علائمی که در افراد ایجاد می کند خود را نشان می دهد.

وی افزود: بطور معمول افرادی که بیماریهای زمینه ای مانند بیماریهای قلبی، کلیوی و کبدی دارند، با کمبود اکسیژن سریعتر دچار آسیب خواهند شد، اما بطور معمول ظرف چند ساعت تا حداکثر 12 ساعت آثار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در افراد آشکار می شود.

این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها گفت: با شدت گرفتن علائم مسمومیت، فرد وارد فاز بیهوشی و کما می شود واگر افراد به کما بروند عمدتا جان خود را از دست داده و یا اگر سریعا اقدامات درمانی در خصوص آنها صورت گیرد، احتمال آسیب شدید مغزی در آنها محتمل است، چرا که با وجود منوکسید کربن اکسیژن رسانی به مغز مختل شده و بخش هایی از مغز دچار آسیب شده و فرد به کما می رود.

به گزارش برنا؛ دکتر بهزاد غضنفری پور با اشاره به افزایش موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در فصل سرما گفت: متاسفانه عمده موارد مسمومیت با این گاز کشنده ناشی از احتراق ناقص گاز در بخاری است و در همین راستا نیاز است که افراد هنگام نصب بخاری حتما رعایت نکات ایمنی را داشته باشند.


علائم این مسمومیت خطرناک کاملا مشابه سرماخوردگی است!

غضنفری پور در خصوص مدت زمان ایجاد مسمومیت با گاز منوکسید کربن هم گفت: در این زمینه عوامل بسیاری دخیل است و به فاصله فرد از وسیله گرمایشی، مساحت محیط، تهویه محیط و حتی شرایط جسمانی فرد بستگی دارد.

بخوانید:  معادل ۲.۵ سال باران در استان سیستان و بلوچستان باریده است

این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها با بیان اینکه موارد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن عمدتا در خواب منجر به مرگ افراد می شود، گفت: در زمان بیداری افراد با مشاهده علائم سرماخوردگی و یا احساس گیجی و سردرد به دنبال علت آن خواهند بود، اما در خواب بطور معمول افراد متوجه علائم نمی شوند و در نتیجه موارد مرگ با این گاز عمدتا هنگام خواب صورت می گیرد.



|