علیرغم بارندگی های اخیر ظرفیت سدهای کشور هنوز به نصف نرسیده

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف تامین آب در شش ماهه اول سال جاری دشوار خواهد بود از همکاری و مشارکت شهروندان عزیز  جهت عبور از سالهای تنش آبی در تهران قدردانی و افزود همراهی مردم موجب شد از تابستان سال جاری بدون هیچ گونه مشکلی در این زمینه عبور کنیم.  





منبع

گرچه انتظار این بود که این بارش‌ها وضعیت موجودی آب ذخیره شده پشت سدهای کشور را بهبود چشمگیری دهد، با این‌حال و بنا به گفته «فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب از روان‌آب تولیدی بارش‌های اخیر، تاکنون حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب وارد مخازن سدهای کشور شده که سدهای استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب، سدهای استان تهران حدود ۹.۵ میلیون مترمکعب و سد زاینده‌رود حدود ۸ میلیون مترمکعب ورودی داشته‌اند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به شرایط تامین آب در تهران، گفت: وضعیت تامین آب در شرایط تنش آبی خواهد بود اما شرکت های آب منطقه ای تهران و آبفای استان تهران از سال گذشته برنامه ریزی‌هایی را در سطح دو شرکت و وزارت نیرو انجام دادند برای اینکه بتوانیم سال‌های خشک را پشت سر بگذاریم، برای این منظور برنامه ریزی های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت  تدوین شده است.

بخوانید:  بازدید استاندار مازندران از مسجد جامع ساری

 

 


آیا این خبر مفید بود؟

گزارش جدید شرکت مدیریت منابع آب نشان می‌دهد که آب ورودی به سدهای کشور نسبت به سال آب قبل ۵ درصد رشد داشته اما میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۰) تا هشتمین روز مردادماه تنها به ۴۶ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

 


به گفته ارسطویی مدیریت مخازن سدها و استفاده از تمام پتانسیل‌های آبی توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته  بتوانیم پاییز و زمستان را نیز پشت سر بگذاریم.

گزارش جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران هم‌ نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰) تا هشتمین روز مردادماه ۲۹ میلیارد و ۱۶ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشورمان شده است.


علیرغم بارندگی های اخیر ظرفیت سدهای کشور هنوز به نصف نرسیده


|