عملکرد دولت در استان همدان/ بهره برداری از ۱۲۰ طرح و اشتغال ۳۰۰۰ نفر در استان

توسعه کشت محصولات کم آب بر در استان و بسیج امکانات و ظرفیت‌ها برای تحقق حداکثری این مهم یکی از مسئولیت‌های مهم است.

متأسفانه این پروژه طی 17 سال گذشته 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما خرسندیم به برکت روی کار آمدن دولت سیزدهم و حضور ریاست محترم جمهور در استان آرزوی دیرینه مردم استان در این حوزه برآورده خواهد شد.

خوشبختانه در حوزه آبرسانی به استان همدان از سد تالوار با حمایت‌های همه‌جانبه مسئولین و مردم شریف تا کنون بخش قابل‌توجهی از پروژه اجرایی شده و در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

در حوزه کشاورزی با توجه بحران آب و ضرورت مدیریت آن در استان  خوشبختانه در حال حاضر 80 درصد اراضی آبی کشاورزی تحت پوشش آبیاری نوین قطره‌ای قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، هماهنگ‌سازی فعالیت‌های اقتصادی استان و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان در سه بخش احیا واحد‌های راکد تولدی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و رصد مستمر وضعیت کالاهای اساسی، هماهنگی میان دستگاه‌های تولیدی و توزیعی و خدمات به‌صورت صددرصدی طی یک سال گذشته محقق شده است.

بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح هفته دولت در استان همدان، گفت: در هفته دولت 500 طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی و تولیدی با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان هم‌زمان با هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

در حوزه زیرساخت‌های عمرانی و بهداشتی نیز طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در جهت توسعه استان و تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم شریف صورت‌گرفته و یا در حال اجرا است و طی یک همین مدت توسعه و ساخت سایت‌های گلخانه‌ای در استان همدان به مساحت 120 هکتار توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

بخوانید:  فیلمی از حضور سردار شهید سلیمانی در منزل شهیدان حاجی بابایی
آیا این خبر مفید بود؟

نتایج حاصل از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت‌گرفته مسئولین استان منجر به احیا و بهره‌برداری 120 طرح طی یک سال گذشته بوده که اشتغال حدود 3 هزار نفر، افزایش تولید و تشکیل 12 شرکت دانش‌بنیان را رقم زده است.

خبرنگار: حمدالله چاروسایی

هم‌زمان با این هفته طرح‌های مختلفی در شهرستان‌های استان با حضور مسئولان به‌ویژه استاندار همدان بهره‌برداری می‌شود.

در حوزه تأمین یک هزار 300 هکتار زمین جهت احداث پروژه نهضت ملی مسکن در استان خوشبختانه تا کنون 30 درصد از این مهم محقق شده است اما در تلاش هستیم در این راستا نیز توفیقات خوبی را برای مردم استان رقم بزنیم.

خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته مساعدت مسئولین کشور استان همدان به‌عنوان دومین استان کشور موفق به عقد تفاهم‌نامه به‌منظور راه‌اندازی پردیس نوآوری و فناوری بخش کشاورزی شده است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع