عملیات وعده صادق توانمندی دفاعی ایران را به همه کشورها ثابت کرد

سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا در خصوص تحولات منطقه و تاثیرات عملیات “وعده صادق” بر توانمندی‌های بازدارندگی کشورمان گفت: امروزه بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی یک استاندارد قابل قبول و مورد علاقه همه کشور‌ها است، بدین مفهوم که همه کشور‌ها علاقه‌مند هستند در حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی به نقطه‌ای نائل آیند که بتوانند برای خویش یک بازدارندگی پایدار ایجاد کنند.

صدرالحسینی در پایان اظهار داشت: همچنان که در طول روز‌های منتهی ۲۶ فروردین ماه تعدادی از کشور‌های منطقه و فرا منطقه‌ای با ارسال پیام و یا گفتگو‌های تلفنی با مقامات دستگاه دیپلماسی کشورمان به دنبال این بودند که ایران را از اجرای این عملیات منصرف کنند. اما انجام عملیات وعده صادق باعث شد تا همه کشور‌ها به توانمندی جمهوری اسلامی ایران پی ببرند و این مسئله روی معادلات بین‌المللی و تحولات بین‌المللی موثر خواهد بود.

این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در ادامه گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از دفاع مقدس و تشکیل نیرو‌های مسلح بومی و استفاده از فناوری‌های صنعت دفاعی در داخل کشور که بخش عمده آن را مدیون دانشمندان جوان فارغ التحصیل از دانشگاه‌های بومی است به بازدارندگی دست یافته و در طی سال‌های گذشته از این بازدارندگی بهره‌های قابل توجهی در راستای تامین منافع ملی خود برده است.

انتهای پیام/



منبع

صدرالحسینی تصریح کرد: مدتی بود که دشمنان ملت ایران در خصوص مسئله بازدارندگی، علامت سوال‌هایی را در فضا‌های مجازی مطرح می‌کردند و ممکن است این مسئله برای بعضی از افراد، مورد قبول باشد که بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران کاهش یافته است. اما جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف دفاعی بین ۱۰ کشور اول و در بعضی از حوزه‌های دیگر در ۵ کشور اول جهان قرار دارد و  بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هرگز از دست نرفته بود اما عملیات وعده صادق، با حداقل تسلیحات استفاده شده، بازدارندگی ایران را در حوزه موشکی و پدافندی در مقابل شیطان منطقه ای، خبیث‌ترین رژیم منطقه که مورد حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی عضو ناتو هستند را به میزان قابل توجهی افزایش داد. 

بخوانید:  مسابقات کشتی پیشکسوتان

وی افزود: به اذعان تحلیلگران و کارشناسان حوزه دفاعی که در رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز فعالیت می‌کنند، عملیات وعده صادق شرایطی را پدید آورده است که رژیم صهیونیستی امکان هماوردی با جمهوری اسلامی ایران در حوزه پدافند، موشکی و پهپادی را نداشته باشد.

وی در ادامه به تاثیرات این عملیات روی جایگاه و روابط ایران با دیگر کشور‌ها در عرصه بین‌المللی و عقب نشینی کشور‌هایی همچون آمریکا از حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای بسیاری از کشورها، مسئله بازدارندگی بعنوان قله مطرح است و تحولات اخیر به قدرت گرفتن و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین جوامع بین‌المللی و بسیاری از کشور‌های بین‌المللی انجامیده است؛ همچنین، عملیات وعده صادق، اقتدار ملی ایران را افزایش داده، توانمندی موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رسانده و در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر واقع خواهد شد.