«فانوس دریایی» تومورهای سرطانی را تشخیص می‌دهد

فناوری‌نانو مفهوم جدیدی در بخش بهداشت و درمان نیست. با این حال، ایمجیون بیوسیستمز برای تضمین جایگاه خود در این بازار پرسود، گام‌های بزرگی برداشته است. این یک روند رایج است که با پیشرفت فناوری، ابعاد ادوات کوچکتر می‌شود. به یک تلویزیون قدیمی مربوط به اواسط دهه ۲۰۰۰ فکر کنید. این روزها، تراشه‌های کامپیوتر، مادربردها و پردازنده‌ها می‌توانند در حالی که کسری از فضا را اشغال می‌کنند، دستاوردهای بیشتری داشته باشند. اما اکنون تصور کنید که میلیون‌ها تکه قطعه در سطح مولکولی برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می‌کنند. نانوذرات را می‌توان در درجات مختلف در بسیاری از انواع چسب‌ها، در پوشش‌های رنگ، در توپ‌های تنیس و البته در رایانه‌ها یافت.


«فانوس دریایی» تومورهای سرطانی را تشخیص می‌دهد

همه اینها منجر به این شده است که فناوری MagSense توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به‌عنوان “دستگاه پیشرفت” برای مراقبت از سرطان تعیین شود.

علاوه بر این، این شرکت داده‌های تحقیقاتی مربوط به دومین محصول خود برای سرطان پروستات را ارائه کرد و نشان داد که فناوری نانوذرات مغناطیسی پتانسیل هدف قرار دادن تومورهای سرطان پروستات را دارد که آنتی ژن غشای اختصاصی پروستات (PSMA) را بیان می‌کنند.



ایمجیون بیوسیستمز فناوری MagSense خود را بر روی بیماران مبتلا به سرطان سینه در یک مطالعه فاز اول در استرالیا آزمایش کرده است.


آیا این خبر مفید بود؟

باب پرولکس، مدیرعامل‌ ایمجیون بیوسیستمز گفت که این نتایج پشتیبانی قوی برای شرکت برای ادامه توسعه یک ماده مناسب برای تصویربرداری MagSense برای سرطان پروستات فراهم می‌کند.

بخوانید:  جمعیت دانش آموزی ناحیه ۴ کرج به اندازه یک استان است

برخلاف ماموگرافی یا سونوگرافی، فناوری MagSense برای تمایز بین تومورهای خوش خیم و سرطان بدخیم در نظر گرفته شده است.





منبع