فرانسه در پایان دادن به اعتراضات کشاورزان ناکام ماند

انتهای پیام/ 



منبع

روز گذشته، بیشتر نقاط کشور فرانسه، به محل اعتراض کشاورزان فرانسوی علیه سیاست های محدودکننده این کشور تبدیل شده بود و با وجود تلاش دولت فرانسه و لغو برنامه‌های کاهش تدریجی یارانه‌های گازوئیل برای مصارف کشاورزی اما اعتراضات ادامه پیدا کرد. 

  اتحادیه کشاورزان فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که معترضان تا رسیدن به حق خود، از اعتراض و مسدود سازی جاده ها دست نخواهند کشید.

 اعتراضات فرانسه به دنبال اقدام مشابه در سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و لهستان، شش ماه پیش از انتخابات اروپا در جریان است. این انتخابات اهمیت زیادی دارد و احزاب افراطی راست گرا با استفاده از نارضایتی کشاورزان، در برخی مناطق از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند.

 کشاورزان فرانسوی در روزهای اخیر اعتراض خود را با کود پاشیدن روی ساختمان‌های عمومی و سوپرمارکت‌ها کود، ریختن یونجه و پارک تراکتورهای خود در جاده‌ها، بزرگراه‌ها و خالی کردن محتویات کامیون‌های حامل محصولات تازه از کشورهای همسایه اعلام کرده اند. 

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، رویترز در تازه ترین گزارش خود، به عدم موفقیت دولت فرانسه برای کاهش خشم کشاورزان معترض فرانسوی اشاره کرده است.

بخوانید:  93 درصد از تسهیلات پرداختی از سوی کمیته امداد منجر به راه اندازی شغل شد