فرماندار قدس؛ ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت استفاده بهینه از برق در سطح معادن



به گزارش خبرگزاری برنا تهران، نشست بررسی و رفع مشکلات معادن شهرستان به ریاست وحید گلی‌کانی فرماندار قدس و با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرائی مرتبط، نمایندگان معادن در دفتر فرماندار برگزار شد.

گلی‌کانی در این نشست بیان کرد: متأسفانه در دولت‌های قبلی نسبت به ساخت نیروگاه در کشور اقدام نشد و همین منجر به ایجاد مشکلاتی در تامین برق گردید اما یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از قطعی برق بدون برنامه، اعلام زمان‌بندی قطع برق به صنایع و معادن بود.

وی با تاکید بر مصرف بهینه افزود: امسال نیز به جهت جلوگیری از خرابی دستگاه‌ها، اختلال در فرایند تولید و دیگر موارد، جدول زمان‌بندی قطعی برق به تمامی واحدها ابلاغ خواهد شد اما باتوجه به اینکه معادن شهرستان در یک منطقه خاصی مستقر هستند و پراکنده نیستند، برخی از این سیاست‌های الگوپذیری را راحت‌تر می‌توان اجرا کرد و به صورت پایلوت حتی در سطح کشور در نظر گرفت.

فرماندار شهرستان قدس گفت: باتوجه به ابلاغ صورت گرفته ساعت کاری ادارات جهت صرفه جویی در مصرف انرژی به ساعت ۶ تا ۱۳ تغییر پیدا کرده بنابراین می‌بایست نسبت به الگو گذاری این روش به معنای دیگری برای معین نمودن ساعت کاری معادن شهرستان اقدام نمود.

گلی‌کانی تصریح کرد: اجرای طرح ساعت کاری از چند حیث حائز اهمیت است که اولین مورد در بحث صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مباحث محیط زیستی و حتی کاهش ترافیک عصرگاهی محور چیتگر اشاره کرد، همچنین نسبت به بررسی دیگر طرح‌های مرتبط به این حوزه با در نظر گرفتن مولفه عدم اختلال در فرایند تولید فعالیت شود.

بخوانید:  آغاز پویش کتابخوانی «دوباره فردوس»



منبع