فلومتر یا دبی سنج چیست ؟

جهت سفارش انواع ابزار دقیق اعم از فلومتر، سطح سنج، ترانسمیتر فشار، فلومتر آب و … به ابزار دقیق هیبو مراجعه کنید. مجموعه صنعتی هیبو، با هدف خدمات رسانی به صنایع، پیشبرد اتوماسیون صنعتی، افزایش بهره وری، عرضه مستقیم محصولات ابزار دقیق و … احداث شد.

فلومتر، دستگاهی است که برای اندازه‌گیری جرم یا حجم گاز یا مایع استفاده می‌شود. فلومترها بسته به صنعت خاص با نام‌های مختلفی از جمله دبی‌سنج، نشانگر جریان، مایع سنج و غیره شناخته می‌شوند. فلومتر کوریولیس قادر است دبی تقریباً تمام سیالات را، از نفت خام و پاک کننده های شیمیایی گرفته تا روغن های گیاهی و سس کچاپ، اندازه گیری کند.

چطور فلومتر را انتخاب کنم؟

در این نوع فلومتر، تغییرات فشار از طریق پوشیدن سر یک لوله تحت فشار اندازه گیری می شود.

فلومتر ورتکس

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع  

فلومتر آب

اندازه گیری جریان الکتریکی و میدان مغناطیسی را استفاده کرده و فرکانس خروجی را تغییر می دهد که باعث تولید پالس های الکتریکی می شود که با توجه به سرعت جریان، حجم را می توان اندازه گیری کرد.

2

انواع فلومتر آب

ترانسمیتر فشار، دستگاهی است که فشار در یک مایع، سیال خاص یا گاز را اندازه‌گیری می‌کند و خروجی های الکتریکی سطح پایین از عناصر سنجش فشار را به سیگنال های سطح بالاتر تبدیل می کند که می توانند از طریق مسافت طولانی برای پردازش و استفاده بیشتر در سیستم های مختلف منتقل شوند.. ترانسمیتر فشار در بازار با نام “سنسور فشار” نیز شناخته می شود.

ترانسمیتر فشار، یکی از مهم‌ترین ابزارهای کنترل و اندازه‌گیری فشار در صنایع مختلف است. ترانسمیتر فشار به سه نوع تقسیم می‌شود.

کاربرد ترانسمیتر فشار

 

دستگاهی است که برای اندازه‌گیری دبی جریان مایعات و گازها به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از تغییرات دمای مایعات و گازها در طول جریان، دبی آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. در این نوع فلومتر، تغییرات دما با توجه به جریان که از طرف لوله عبور می کند ، اندازه گیری می شود.

فلومتر پراکندگی نوری

در این نوع فلومتر، جریان هیدرواستاتیک صفحات قابل تنظیم را با پلیمرهای سوپر آب جذب می کند و از افزایش وزن ترکیب آن ها، برای اندازه گیری سرعت جریان استفاده می شود.

فلومتر توربینی

فلومتر الکترومغناطیسی یا جریان سنج مغناطیسی، جریان سنجی حجمی است که هیچ قسمت متحرکی ندارد و برای کاربردهای فاضلاب یا هر مایعی که رسانا یا مبتنی بر آب باشد ایده آل است. فلومتر الکترومغناطیسی برای مایعات دارای خاصیت هدایت الکتریکی مناسب است. فلومترهای الکترومغناطیسی قابلیت اندازه گیری فلوی انواع مایعات خورنده و دوغاب را دارا می باشند.

فلومتر جرمی حرارتی

در این نوع فلومتر، جریان سیال به عنوان یک عامل پراکندگی نور در یک لوله شفاف قرار می گیرد و نور از طریق سیال پراکنده می شود و با تغییر در شدت نور قابل اندازه گیری است.

فلومتر یونیک

در این نوع فلومتر، جریان سیال با پرانده ای به شکل توربین جرم گیری شده و سرعت چرخش توربین با سرعت جریان، به عنوان شاخص اندازه گیری استفاده می شود.

فلومتر پاششی

فلومتر یک ابزار اندازه‌گیری است که برای تعیین جریان هوا، گاز، یا سیالات در لوله‌ها و برخی سیستم‌های صنعتی استفاده می‌شود. فلومتر می‌تواند با توجه به نوع مایعی که در آن استفاده می‌شود، به صورت دیجیتال یا آنالوگ عمل کند. هدف استفاده از فلومتر، کنترل و مدیریت بهینه برخی فرآیندهای صنعتی و کاهش هزینه‌های انرژی است.

3

انواع ترانسمیتر فشار

فلومتر آب ، دستگاهی است که برای اندازه‌گیری دبی جریان آب به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از تغییرات فشار در طول جریان، دبی آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

دستگاهی است که برای اندازه‌گیری دبی جریان مایعات و گازها به کار می‌رود. در این دستگاه، جریان مایعات و گازها به سمت چندین پروانه خمیده شده مسیر خود را طی می‌کنند.

دستگاهی است که برای اندازه‌گیری دبی جریان مایعات و گازها به کار می‌رود. در این دستگاه، جریان مایعات و گازها به سمت توربین خمیده شده می‌شود و با چرخش توربین، سرعت جریان را اندازه‌گیری می‌کند.

فلومتر کورولیس

دستگاهی است که برای اندازه‌گیری دبی جریان مایعات و گازها به کار می‌رود. در این دستگاه، جریان مایعات و گازها به سمت یک پروانه خمیده می‌شود و در نتیجه، یک الگوی ورتکس شکل می‌گیرد. با اندازه‌گیری فشار در دو نقطه در نزدیکی پروانه، دبی جریان قابل اندازه‌گیری است.

فلومتر توربینی

فلومتر آب به دو نوع فلومتر سطح آزاد و فلومتر سطح محدود تقسیم می‌شود. در فلومتر سطح آزاد، جریان آب به سمت یک پروانه خمیده می‌شود و در نتیجه، یک الگوی ورتکس شکل می‌گیرد. با اندازه‌گیری فشار در دو نقطه در نزدیکی پروانه، دبی جریان قابل اندازه‌گیری است. در فلومتر سطح محدود، جریان آب به سمت چندین پروانه خمیده شده مسیر خود را طی می‌کنند. با تغییر جهت حرکت پروانه های خمیده شده به علت نوسانات جرم در طول جریان، دبی جریان قابل اندازه‌گیری است.

ترانسمیتر فشار

بسته به نوع کاربرد، ترانسمیتر فشار در صنایع مختلف استفاده می‌شود. بعضی از کاربردهای آن عبارتند از:

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

 


برای انتخاب فلومتر مناسب، باید به موارد زیر توجه کنید:

انواع فلومتر

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر ، یک تجهیز است که برای اندازه‌گیری فشار در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترانسمیتر دارای دقت ۰.۰۷۵ درصد در هر سنسور و صحت بلند مدت ۰.۰۵ درصد از سال در هر سنسور است. ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر دارای نشان دهنده دیجیتالی ۴ خط می‌باشد و دارای سنسور های فلزی و سرامیکی است.


آیا این خبر مفید بود؟

دبی سنج یا فلومتر وسیله‌ای است که برای اندازه‌گیری خطی، غیرخطی، جرم یا دبی حجمی گازها یا سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. دبی سنج ها ابزار اندازه‌گیری دبی هستند که برای اندازه‌گیری دبی خطی، غیرخطی، جرمی یا حجمی یک گاز یا مایع استفاده می‌شوند.

فلومتر، دستگاهی است که برای اندازه‌گیری دبی جریان مایعات و گازها به کار می‌رود. انواع فلومترها شامل فلومتر التراسونیک، فلومتر جرمی حرارتی، فلومتر کوریولیس، فلومتر فشار تفاضلی، فلومتر ورتکس، فلومتر مغناطیسی و فلومتر توربینی هستند.

فلومتر الکترومغناطیسی

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است