فیسبوک و یوتیوب مجبور به حذف پست‌های اغتشاشگران شدند

وجود قوانین سختگیرانه جهت مواجهه با سکوهایی همچون فیسبوک و یوتیوب سبب شده تا برخلاف ایران که آن‌ها عامدانه از انتشار هرگونه محتوای خشونت آمیزی طی سه ماه گذشته حمایت کردند، در برزیل خود دغدغۀ حذف پست‌های مروج خشونت و حاوی تصاویر حاوی صحنه‌های حمله به امکان و ماموران دولتی را داشته باشند!


|





منبع


رویترز در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که سخنگوی سکوی یوتیوب نیز در اظهاراتی جداگانه از پایش مداوم وضعیت پست‌های منتشر شده دربارۀ برزیل خبر داده است.

نپذیرفتن شکست توسط بولسونارو چند روزی است که صحنۀ سیاسی برزیل را متشنج کرده است و این کشور به سبب آشوب آفرینی طرفداران وی، روزهای ناآرامی را تجربه می‌کند.

وی در این رابطه می‌افزاید که متا نشر انتشار پست‌هایی را مغایر با قوانین می‌داند به همین جهت هرمحتوایی که کاربران را برای انجام چنین کاری تهییج یا پشتیبانی کند از بستر خود حذف می‌کنیم! متا به طور دائم در حال بررسی پست‌هایی است که دربارۀ برزیل منتشر می‌شود و هرپستی که ناقض قانون باشد را حذف خواهد کرد!


آیا این خبر مفید بود؟


به گزارش برنا بعد از شروع التهابات اخیر مقامات برزیلی رسانه‌های اجتماعی را ملزم به حذف حساب‌های کاربری حامی اغتشاشگران کرده‌اند. مداخله نکردن شبکه‌های اجتماعی در امور حکمرانی اصلی پذیرفته شده در سراسر جهان است و هر رسانۀ اجتماعی برای فعالیت در یک کشور خارجی ملزم به بازگشایی دفتر و معرفی نماینده است، آن‌ها پذیرفته‌اند که نمی‌توانند بر مبنای قوانین کشور مبداء خود (آمریکا یا هرکشور دیگری) در سایر کشورها فعالیت کنند.

بخوانید:  اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان به کار گرفته شد