قرارگاه جهادی مهار تورم و رشد تولید در گیلان تشکیل می‌شود

وی با بیان اینکه فضای مناسبی برای صادرات در گیلان مهیاست، گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار محصولات مختلف از استان صادر شد که می‌توان با ایجاد زیرساختهای مناسب این رقم را تا مرز ۲ میلیارد دلار در سال افزایش داد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

استاندار گیلان به سهم گیلان در بخش اشتغال اشاره و اظهار کرد: باید ۳۲ هزار شغل در سالجاری در گیلان ایجاد شود که در این راستا باید سهم هر بخش مشخص شود و از سوی دیگر باید آمار اشتغال که ثبت سامانه است به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به ورود مسافران نوروزی به گیلان تصریح کرد: مصرف آرد در گیلان به دلیل حضور مسافران چند برابر است اما با برنامه ریزی و مدیریت این کمبود را جبران می کنیم در عین ایجاد صف های طولانی با توجه به حجم بالای مسافران و نیز تقارن با ماه مبارک رمضان مقابل نانوایی ها امری طبیعی است.

استاندار گیلان با تاکید بر توجه بیشتر به صنایع تبدیلی بیان کرد: باید زمین هایی که به صورت اراضی طبیعی اما در اختیار دیگران است از مردم اجاره شود و در اختیار  کارخانجات سلولزی که وابستگی به صنعت چوب دارند قرار گیرد تا مسیر تولید آنها رونق گیرد.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال باید میزان جهش تولید در گیلان مشخص شود و برای این منظور همه مدیران اجرایی موظف به ارائه گزارش کار و پیشرفت مجموعه خود هستند افزود: اگر صنعت فرسوده است به جای آن شرکت های دانش بنیان فعال و جوانان وارد عرصه شوند.

 عباسی افزود: آمارهای حوزه های مختلف به صورت واحد جمع آوری شود و میزان پیشرفت آن به صورت یک نمودار ترسیم شده و به صورت گزارش به مسئولان ملی ارائه شود تا میزان عملکرد و کار ما مشخص شود و همچنین موانع موجود نیز برطرف شود.

بخوانید:  به نظرم متفاوت‌ترین نقش علی نصیریان در فیلم «هفت بهار نارنج» بود

انتهای پیام/





 عباسی با تاکید بر رقابت پذیری در بخش تولید عنوان کرد: شهرک های صنعتی مشکل دار تعیین تکلیف شوند و زمین‌های صنعتی راکد که به اهداف مدنظر نرسیده اند از افراد نااهل بازپس گرفته شود و باید از تمام منابع و استعدادهای موجود در گیلان به خوبی استفاده کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه هر سه ماه باید میزان رشد در حوزه های مختلف بررسی و پایش شود گفت: همه دستگاه ها مکلف به مهار تورم هستند و باید ضابطه هایی که تورم را تشدید می کنند را احصا و اعلام کنند تا بررسی شوند.

 ایجاد ارزش افزوده و مقرون به صرفه بودن تولید و حذف بروکراسی ها

*نظارت بر قیمت ها و کنترل مداوم بازار

در این نشست سه ساعته به ریاست استاندار گیلان و با حضور دکتر اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، ضمن ارائه گزارش عملکرد هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی گیلان ، راهکارهای چگونگی تحقق شعار راهبردی سال جاری در گیلان بررسی شد.

 عباسی با اشاره به نرخ بیکاری در گیلان گفت: نرخ بیکاری استان  ۶.۷ درصد بوده که نسبت به نرخ کشور ۱.۵ درصد کمتر است.

خصوصی سازی و مشارکت مردم در افزایش تولیدات و حمایت از سرمایه گذاری در استان

وی با بیان اینکه تبصره ۱۶ به معنای حمایت از کارآفرینان است و باید با ارائه تسهیلات و حتی دادن ایده به آنان مسیر کار را برایشان فراهم کنید افزود: یکی از مزیت های نسبی استان تولید صنایع دستی است و اگر به آن ارزش افزوده داده شود می توان از ضایعات محصولات نیز صنایع دستی تولید کرد همچنین گلخانه های مدرن و به روز که صادرات محور هستند مورد حمایت قرار گیرند.

بخوانید:  واکنش نماینده ایران به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: البته در افزایش تولیدات باید از همه منابع ، استعداد و پتانسیل موجود در بخشهای مختلف به خصوص بخش کشاورزی در استان استفاده کرد و باید مشخص شود که تولیدات سال گذشته چه میزان بوده و برای امسال چه میزان پیش‌بینی می‌شود.

عباسی گفت: خصوصی سازی و مشارکت مردم در افزایش تولیدات هم بسیار مهم است از این‌رو باید به بخش خصوصی فعال در استان کمک کرد و شرایط سرمایه گذاری را تا حد امکان تسهیل نمود تا سرمایه‌گذاران بیشتری ترغیب شوند در گیلان سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار گیلان افزود: در عین حال باید بر نرخ ها در بازار کنترل و نظارت شود و از مبدا تا مقصد این نظارت بر قیمت ها اعمال شود تا هر محصول با قیمت واقعی آن به دست مصرف‌کننده برسد و این امر نیز در کاهش تورم اثر خود را دارد.

وی از همه مدیران دستگاه های اجرایی متولی حوزه اقتصادی خواست تا علمکرد خود را به خوبی برای مردم تبیین کنند تا ضمن امیدآفرینی و بیان واقعیت ها در جهت ارائه گزارش کار دولت مردمی و انقلابی به مردم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت مهار تورم و رشد تولید، از فرافکنی دشمنان برای ایجاد یاس در سطوح مختلف جامعه پیشگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی در نشست ویژه اقتصادی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی اقتصادی استان گیلان ضمن تبریک تقارن ماه میهمانی خدا و بهار طبیعت و با اشاره به شعار راهبردی سال جدید “مهار تورم، رشد تولید” و تاکیدات اثربخش رئیس محترم جمهوری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک دهه اخیر به طور ویژه نسبت به مسایل اقتصادی و تولید و اشتغال تاکید داشته اند، این مهم برای همگان فصل الخطاب است و باید جلوه عملی فرمایشات معظم له در دولت سیزدهم برای مردم ملموس باشد.

بخوانید:  کشف 16 هزار عدد انواع مواد محترقه در قزوين

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: اگر عمود خیمه تولیدکننده را بکشیم دیگر نمی توان آن را احیا کرد لذا همه باید برای ارتقای سطح تولید در کشور همت کنیم تا فرهنگ اشتغال و تولید و مصرف در جامعه نهادینه شود و جوانان از کار کردن هراسی نداشته باشند و در مسیر تولید گام بردارند و به پیشرفت های شغلی برسند.

عباسی با تاکید بر این موضوع که مهار تورم بدون رشد تولید میسر نیست عنوان داشت: ایجاد ارزش افزوده و مقرون به صرفه بودن تولید و حذف بروکراسی ها امری مهم است که همه به ویژه بانک ها باید به آن توجه کنند و ارائه تسهیلات و مجوزها تسهیل شود تا تولیدکننده احساس کند که همه ارگان ها حامی وی هستند.

استاندار گیلان با اشاره به شعار سال “رشد تولید و مهار تورم” بیان کرد: هنگامی که به دیدار خانواده شهدا می رویم و آنها برای موفقیت مسئولان دعا می کنند باعث دلگرمی ما می شود؛ کسانی که باور دینی دارند و معتقد به آرمان های انقلاب هستند حامی کارگزاران نظام و دولتمردان هستند.

مدیران اجرایی موظف به ارائه گزارش کار و پیشرفت امور به مردم

وی تصریح کرد: همچنین باید شرایطی فراهم کرد تا در بخش تولید، رقابت ایجاد شود که در این صورت شاهد افزایش میزان تولید خواهیم بود.

 وی با اشاره به ضرورت رفع وابستگی به دلار و پرهیز از خام فروشی تصریح کرد: ظرفیت شیلات و آبزی پروری افزایش یابد و برخی از تولیدات شیلاتی که با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند را به صد در صد برسانید.