قیمت بیت‌کوین همواره دستکاری می‌شود!

کریمر با اشاره به مدیرعامل بدنام صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس، بر این نکته تاکید کرد: «قیمت بیت کوین در تمام مدت توسط سم بنکمن فراید دستکاری می‌شد. بنابراین، فکر نکنید که قیمت بیت کوین الان دیگر دستکاری نمی‌شود.»

با وجود این، نکته‌ی جالب این است که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه‌ی کریمر را برای فروش بیت‌کوین به عنوان یک سیگنال خرید تلقی کرده‌اند؛ زیرا وی پیش‌تر نیز توصیه‌های نادرستی در این خصوص ارائه داده بود.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ جیم کریمر، مجری برنامه‌ی مشهور مد مانی در شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌سی، در اظهاراتی تند علیه بیت کوین (BTC) گفت، بحران بانکی اخیر و سقوط چند بانک بزرگ در آمریکا باعث افزایش قیمت بیت کوین شده است، و اکنون با افزایش قیمت باید برای فروش آن اقدام کرد.

کریمر در ماه گذشته به سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود که سهام بانک سیلیکون ولی را خریداری کنند. این بانک جمعه‌ی گذشته توسط یک نهاد قانونی در ایالات متحده تعطیل شد. همچنین، وی در آوریل سال گذشته نیز به سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود اقدام به خریداری سهام بانک سیگنیچر کنند – بانکی که در پی بحران بانکی اخیر آمریکا به همراه بانک‌های سیلیکون ولی و سیلورگیت سقوط کرد.

«نه… بیت کوین حیوان عجیب و غریبی است. من بی‌پرده می‌گویم؛ از نظر من، قیمت بیت کوین دستکاری می‌شود… اگر بیت کوین داشتم، همین الان که قیمت آن افزایش یافته، اقدام به فروش آن می‌کردم.»

بخوانید:  غربی‌ها تازه فهمیدند باید به پدر و مادر احترام گذاشت!

بحران بانکی اخیر در آمریکا ابتدا باعث سقوط ارزهای دیجیتال شد. ولی طی دو سه روز گذشته، بازار کریپتو سراسر جامه‌ی سبز به تن کرده است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:15 روز چهارشنبه 15 مارس / 24 اسفند بیت کوین با 0.95 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 24,765 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 24,142 دلار تا سقف 26,514 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 10.25 درصد افزایش به رقم 53,298,563,407 دلار رسیده است.

انتهای پیام/





کریمر در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان برنامه‌ی مد مانی در روز دوشنبه درباره این‌که آیا «بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران» به سیستم بانکی و فدرال رزرو در روزهای اخیر «باعث تقویت بیت‌کوین شده یا خیر،» با اعتراف به افزایش قیمت بیت کوین، قاطعانه پاسخ داد:

مجری برنامه مد مانی افزود: «به من اعتماد کنید. من روزی به بیت کوین اعتقاد داشتم. ولی اکنون دیگر اعتقادی به آن ندارم.»

پس از فروپاشی بانک‌های سیلیکون ولی و سیگنیچر، بخش‌هایی از برنامه‌‌ی مد مانی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که در آن‌ها کریمر به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کرد سهام این دو بانک را خریداری کنند.