قیمت نفت برنت افزایش یافت

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در مؤسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: قیمت نفت خام از زیان هفته پیش بهبود یافت، زیرا بازگشایی مرزها و بهبود فعالیت‌های اقتصادی در چین و چشم‌اندازهای مثبت پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا، شرایط مثبتی را برای بهبود تقاضای نفت فراهم کرد.

برنت و دبلیوتی‌آی هفته گذشته بیش از ۸ درصد کاهش یافتند که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی این دو شاخص در آغاز سال میلادی از سال ۲۰۱۶ به شمار می‌آید.

قیمت نفت خام برنت در معاملات امروز در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه با ۹۰ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴۷ سنت برای هر بشکه رسید.

امیدها به کُند شدن روند افزایش نرخ بهره آمریکا بازارهای مالی را تقویت کرد و ارزش دلار را کاهش داد.

به‌طور معمول دلار ضعیف‌تر، کالاهای قیمت‌گذاری‌شده بر مبنای دلار را برای سرمایه‌گذاران با دیگر ارزها مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

چین در گامی تازه از مراحل کاهش محدودیت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار در سه سال گذشته در آخر هفته مرزهای خود را باز کرد.

تحلیلگران بانک استرالیایی ای‌ان‌زد در یادداشتی گفتند: با تشدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین، چشم‌انداز بازار منفی همچنان باقی است، با وجود حذف بیشتر محدودیت‌های مربوط به مقابله با شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا، افزایش موارد ابتلا به این ویروس در سراسر کشور می‌تواند فعالیت اقتصادی را کاهش دهد.



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، بازگشایی مرزها در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان و به‌دنبال آن بهبود چشم‌انداز افزایش تقاضای سوخت که نگرانی‌ها درباره رکود جهانی را خنثی کرد، سبب افزایش قیمت‌ نفت خام برنت در معاملات روز دوشنبه (۱۹ دی‌ماه) شد.

بخوانید:  به این دلایل با عجله غذا نخورید !