كميته سياسى ايران و كنگو تشكيل مى‌شود

رییس جمهور کنگو از پیشنهاد سفیر ايران به منظور تشکیل کمیته سیاسی دو کشور در آینده نزدیک استقبال كرد و از وزیر امور خارجه کنگو خواست همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا؛ امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران استوار نامه خود را به آنتوان فلیکس تشیسکدی رییس جمهوری دموکراتیک کنگو تحویل داد.

وی از پیشنهاد سفیر کشورمان به منظور تشکیل کمیته سیاسی دو کشور در آینده نزدیک استقبال نمود و از وزیر امور خارجه کنگو خواست همکاری و هماهنگی لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/



منبع

در این مراسم که با تشریفات خاص و پخش سرود ملی کشورمان همراه بود، سفیر کشورمان با اشاره به روابط پنجاه ساله دو کشور موضوع گشایش سفارتخانه کنگو در تهران را از رییس جمهور کنگو خواستار شد و با توجه به سیاست دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی  و حمایت از مردم آفریقا  تاکید کرد که تمام کوشش و تلاش خود را برای بسط همکاری های دو کشور صرف نماید.

كميته سياسى ايران و كنگو تشكيل مى‌شود

رییس جمهور کنگو نیز با اشاره با نقش استعمار در کنگو تصریح کرد کنگو نه در بلوک شرق است نه در بلوک غرب بلکه آماده است با تمام کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید.

بخوانید:  با این کارها ماه رمضان را برای فرزندتان شیرین کنید