لزوم توجه به شاخص های توسعه ورزش بانوان در تدوین برنامه های عملیاتی

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، لیلا جاویدان در نشست هم اندیشی روسا و کارشناسان ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای منطقه 2 استان بر برنامه های آینده ورزش بانوان استان و ساماندهی برنامه ها تاکید کرد و گفت: طرح های استانی با هدف ارتقا سطح سلامتی بانوان به عنوان یک نیاز ضروری جامعه در حال تدوین است تا شرایط بهتری برای رو آوردن جامعه زنان به ورزش برای برخورداری از جامعه ای سالم و بانشاط فراهم شود.

وی افزود: استعدادیابی در حوزه بانوان و کسب مدال در رقابتهای ورزشی داخلی و خارجی و توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش در بین بانوان روستایی با مربی پروری سرعت بیشتری به خود میگیرد و بایستی برای مربی پروری در بخش بانوان اقدامات موثری انجام دهیم چرا که لازمه مدال آوری و قهرمانی پروری در بخش بانوان به مربیان به روز در حوزه بانوان نیاز دارد.

نوائی باشگاههای تبریز را یکی از بازوان اصلی توسعه وزرش بانوان دانست و افزود: در سطح شهرستان تبریز 543 باشگاه ورزشی خصوصی داریم که 90 باشگاه به طور اختصاصی و علمی در بخش بانوان فعال هستند و 200 باشگاه مشترکاً در بخش بانوان و اقایان فعال هستند و تا پایان سال 1401 نیز 10 باشگاه اختصاصی بانوان در سطح شهرستان افتتاح خواهد شد.

نوائی در بخش حوزه ورزش همگانی بانوان گفت: در سطح شهرستان تبریز بیش از 100 ایستگاه ورزش صبحگاهی فعال داریم که علاوه بر توسعه ایستگاههای ورزش صبحگاهی دائمی بیش از 70 همایش ورزش صبحگاهی و 80 همایش پیاده روی و 150 همایش کوهروی و 16 دوره مسابقات همگانی و 10 همایش شاخص همگانی برگزار شده است.

بخوانید:  نگاهی به تمرینات مبارزه‌ای کیانو ریوز برای جان ویک ۴

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع

در ادامه این نشست روسا و مسئولین کارشناسان بانوان شهرستانهای منطقه 2 استان ضمن ارائه گزارش، در خصوص توسعه ورزش بانوان تبادل نظر کردند.


لزوم توجه به شاخص های توسعه ورزش بانوان در تدوین برنامه های عملیاتی
آیا این خبر مفید بود؟

 

 

نوائی در ادامه تصریح کرد: در بخش آموزش در شهرستان تبریز میزبان 8 دوره کلاس مربیگری و یک دوره داوری بوده ایم که با افزایش این تعداد کلاسهای مربیگری شاهد درخشش بانوان در سومین المپیاد استعدادیابی کشور در 13 رشته و کسب 16 مدال طلا و 10 نقره و 13 برنز بوده ایم و این نشان دهنده باز شدن افق جدیدی برای ورزش بانوان تبریز است.

 

در این نشست مقرر شد مسابقات انتخابی برای انتخاب 3 رشته برتر در بین شهرستانها برگزار و رشته های برتر انتخاب شود تا با حضور مربیان برتر فدراسیونهای مربوطه ورزشکاران زیر نظر این مربیان به تمریتان خود ادامه دهند.

مهدی نوائی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز در این نشست گفت: ورزش بانوان تبریز جایگاه بسیار مهمی در ورزش استان و حتی کشور دارد و توانسته توانمندی خود را حتی در عرصه جهانی به نمایش بگذارد. با توجه به اهمیت خانواده در جامعه ایرانی و بانوان به عنوان کانون خانواده، حمایت از جامعه ورزشی بانوان در اولویت کارها است تا شاهد جامعه سالم و شاداب باشیم.


رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز در ادامه افزود: در سال 1402 در نظر داریم برای اماکن ورزشی و باشگاههای خصوصی و واگذار شده از طریق ماده 88 تایمهایی برای ورزش بانوان اختصاص یابد تا در طول روز بانوان از اماکن ورزشی بهرمند شوند.

بخوانید:  الزام ثبت اطلاعات مسافران نوروزی در سامانه صورت‌ وضعیت برخط

جاویدان در بخش دیگری از سخنان خود، کاهش فعالیتهای بدنی و فقر حرکتی را خطرناک و جبران ناپذیر دانست و گفت: رویکرد و برنامه ریزی اداره کل ورزش و جوانان استان به سمت افزایش فعالیتهای بدنی در بین زنان در سراسر استان است تا ضمن هماهنگی با دستگاههای اجرایی مختلف است تا از ظرفیتهای زیرساختی آنها هم استفاده شود.