لزوم خودآگاهی برای «ازدواج ایثارگرانه»

یک کارشناس مهارت زندگی گفت: در صورتی که خودآگاهی و اهداف معنوی در بالاترین حد خود باشد، فرد به قطعیت در ازدواج با یک فرد معلول می رسد که نمونه آن ازدواج هایی است که در میان جانبازان دفاع مقدس صورت گرفت.


لزوم خودآگاهی برای «ازدواج ایثارگرانه»

محمدحسین توانا، کارشناس مهارت زندگی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا با اشاره به معیارهای مهم در ازدواج همچون تناسب دینی و مذهبی، فرهنگی، خانوادگی و سنی، گفت: یکی دیگر از فاکتورهای اصلی در ازدواج، سلامت و تناسب جسمی است.

علی رغم شعار «معلولیت، محدودیت نیست» هنوز هم خیلی از افراد معلولیت را مساوی با محدودیت می دانند و در این میان جوانانی هستند که تلاش دارند تا با این نگاه مبارزه کرده و در جامعه زندگی نرمالی را تجربه کنند.

توانا با بیان اینکه این نوع ازدواج بر اساس تصمیم فرد به دلیل عشق و علاقه زیاد یا اهدف معنوی صورت می گیرد، ادامه داد: در این صورت هر مسأله حاشیه ای همچون مخالفت والدین یا سرزنش ها و نصایح جمعی می تواند از طرف زوج مدیریت شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  تظاهرات ضد نتانیاهو در تل‌آویو همچنان ادامه دارد





منبع

این کارشناس مهارت زندگی تصریح کرد: گاهی فرد ممکن است در این مسیر دچار تردید شود و نشخوارهای ذهنی یا نصیحت و سرزنش اطرافیان این تردید را بیشتر کند، به همین جهت توصیه ما مراجعه به مشاور و بررسی همه جانبه موضوع با نگاه کارشناسی و روانشناسی است.

اما سوال اینجاست که آیا ازدواج یک فرد سالم با یک معلول امکان پذیر است؟

انتهای پیام/





وی افزود: تأکید اولیه در ازدواج دو جوان این است که هردو نفر سالم باشند اما گاهی یک نفر تصمیم به ازدواج با فرد معلول می گیرد که ما آن را «ازدواج ایثارگرانه» می دانیم.


آیا این خبر مفید بود؟