لزوم عملیاتی سازی سند توسعه تعاون / اشتغال آفرینی ۷۹ هزار نفری تعاونی‌ها در آذربایجان شرقی

فتحی به توسعه تعاونی های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: از تعداد ۹۳۹ تعاونی دانش بنیان در سطح کشور تنها  ۱۲ تعاونی مربوط به استان آذربایجان شرقی است و در این خصوص نیازمند ورود جدی شرکت های فناور و دانش بنیان و فرهنگ سازی در این خصوص هستیم.

انتهای پیام





منبع

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی مردمی سازی واگذاری های دولتی به بخش خصوصی را نیز یادآور شد و گفت: برخی از واگذاری ها در طی سال ها در استان ما نیز موفق نبود است و بهترین نوع واگذاری شرکت ها و صنایع واگذاری به مردم از طریق تعاونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حسین فتحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مطرح است و در این بین توسعه تعاونی ها می تواند به عنوان راهکاری برای گذر از این مشکل باشد.

 

وی  با اشاره به فعالیت  ۴ هزار و ۴۱۴ تعاونی فعال در سطح استان گفت: هیچ تعاونی ورشکسته‌ای در استان نداریم و تعاونی ها توانسته اند برای ۷۹هزار نفر اشتغال ایجاد کنند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

|

بخوانید:  نمی‌دانیم بعد از گل دوم سپاهان چه اتفاقی افتاد/ خود ما هم شوکه هستیم!

فتحی مردمی سازی، کارآمدی، هوشمندسازی و شفافیت را رویکرد های اصلی این اداره کل در سالجاری عنوان کرد و گفت: در تمامی بخش ها تاکید ما بر این چهار موضوع اصلی است و در بخش تعاون نیز تمامی بحث ها شفاف و با رویکرد مردمی پیگیری می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی توجه به ظرفیت های بخش تعاون را مورد تاکید قرار داد و گفت: عملیاتی شدن سند توسعه تعاون می تواند به توسعه کسب و کارها کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، کسب و کار تعاونی، کارآمدترین شیوه برای عملیاتی کردن بخش تعاون است.

وی هدفمند سازی مشاغل خرد و خانگی را ضروری دانست و افزود: بالغ بر 12 هزار و 400 عنوان مشاغل مختلف خانگی در سطح استان فعال هستند اما متاسفانه این کسب و کارها آنگونه که باید و شاید نمی توانند در چرخه اشتغال ، تولید و … نفش آفرین باشند از این رو برای رسیدن به هدف مطلوب در این بخش نیز نیازمند توسعه تعاونی ها هستیم.

 

خبرنگار: اکبر بردباری