لزوم واقعی سازی قیمت خوراک پتروشیمی و صنایع/ اهمیت ورود تکنولوژی به صنایع با کمک اقتصاد دانش‌بنیان برای فرار از بحران ها

 فاز 2 پالایشگاه آبادان

وی ادامه  داد: برای رهایی از این وضعیت باید یک برنامه مدون برای اصلاح یارانه انرژی در بخش خانگی و صنایع به سمت اصلاح این امور پیش برد وگرنه در آینده قطعا به مشکل خواهیم خورد و ناترازی انرژی نیز تشدید خواهد شد. همچنین باید به سمت ورود تکنولوژی و فناوری در صنایع به کمک دانش بنیان ها حرکت کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: زمانی که مردم از یارانه استفاده نمی کنند دلیلی برای دادن سوخت یارانه ای به صنایع کشور وجود ندارد، سوخت یارانه ای تنها مدیریت ها را تنبل و ضعیف و سودرسانی به صنایع می کند و در عمل برای مردم عایدی ای ندارد.


لزوم واقعی سازی قیمت خوراک پتروشیمی و صنایع/ اهمیت ورود تکنولوژی به صنایع با کمک اقتصاد دانش‌بنیان برای فرار از بحران ها

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهمیت سیاست تولید بار اول افزود: تجربه موفق تولید بار اول اقلام راهبردی نظیر کاتالیست، توجه و اعتماد به تولید بار اولی در حوزه تجهیزات و ابزارآلات صنعت نفت وگاز را به همراه داشته است که علاوه بر دانش بنیان شدن این صنعت، ما را در این حوزه به خودکفایی می رساند و موجب خنثی کردن تحریم های ممنوعیت فروش اقلام راهبردی به صنایع کشور خواهد شد. ما به کمک تولید بار اول تجهیزات صنعت نفت، می توانیم صادرات فنی مهندسی و خدمات و تکنولوژی نیز داشته باشیم و قطعا در این حوزه موفق باشیم.



|

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع

این نماینده در پایان بیان کرد: در حال حاضر قیمت محصولات فولاد در کشور از قیمت جهانی آن بیشتر است، این محصولات با قیمت بیشتر از جهانی به مردم فروخته می شود، در واقع این اقدام نوعی ظلم در حق مردم است. هم به صنایع و پتروشیمی ها انرژی ارزان می دهیم و هم محصول گران دریافت می کنیم!

وی درباره مصرف بالای انرژی در کشور، بیان کرد: طبق آمارهای  ارائه شده ی جهانی، مصرف انرژی در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار بیشتر است. پایین بودن قیمت انرژی در کشور یکی از عوامل بالا بودن مصرف محسوب می شود، از دلایل اصلی مصرف بالای انرژی می توان به  وجود مدیریت با بهره وری پایین و تکنولوژی های  کهنه وقدیمی اشاره کرد. در مسئله ی مصرف انرژی در کشور باید با دیدگاهی عمیق توجه شود.


آیا این خبر مفید بود؟