لزوم گره گشایی از کار سازمان های غیردولتی

 سید هادی طباطبایی گفت: به منظور شناخت دقیق‌تر مشکلات سمن ها و دستیابی به راهکارهای کاهش و رفع آنها, این نشست را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دولتی، برگزار کردیم.

 شیوا خوش نسب، سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز گفت: در یک سال گذشته با افزایش توجه به سازمان‌های مردمی در استان آمار پرونده های در دست اقدام برای صدور مجوز از ۷۰ پرونده به ده مورد رسیده و بدین لحاظ، خراسان رضوی، پیشتاز حمایت از راه اندازی سازمان های مردم نهاد در کشور بوده است.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: سازمان‌های غیردولتی در واقع خیرینی هستند که حوزه تخصصی ویژه‌ای را برای انجام امور عام المنفعه برگزیده اند و وظیفه ما حمایت از این افراد نیکوکار است.

راهکارهای فعالیت گسترده تر سمن‌های حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی بررسی شد

 رییس شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد استان هدف این هم‌اندیشی را تمرکز بر گره های موجود در سمت و سوی ادارات دولتی و کاهش آنها عنوان کرد.

 مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استان افزود، بانوان نیز در عرصه راه اندازی و حضور فعال در سازمان‌های مردمی گوناگون ، نقش موثری را بر عهده گرفته اند و هر روزه بر میزان و نحوه فعالیت آنان افزوده می‌شود.

 در این نشست هم اندیشی، مسئولان و اعضای هیئت امنای سازمان های غیردولتی استان، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای خویش را بیان کرده و خواستار تعامل گسترده تر دستگاه‌های دولتی به منظور تسریع در انجام وظایف داوطلبانه شان شدند.

بخوانید:  تاکید مقام معظم رهبری بر سپردن کارها به مردم و مردمی شدن اقتصاد است

 در این جلسه که با مشارکت شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سازمان امور اجتماعی، شکل گرفته بود بر تداوم این نشست های کارشناسی و تعاملی تاکید شد.





منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سالن شهید سردار سلیمانی استانداری خراسان رضوی، شاهد  هم‌اندیشی و مشارکت فعال سازمان‌های غیردولتی استان در حوزه بهداشت و درمان بود. در این نشست راهکارهای فعالیت گسترده تر سمن ها با حضور مسئولان سازمان‌های غیردولتی و مدیران مرتبط دولتی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

لزوم گره گشایی از کار سازمان های غیردولتی