لیست کارهای خانه تکانی، برای خانه تکانی از کجا شروع کنیم؟

آشپزخانه یکی از فضاهای اصلی در منزل است که تمیز بودن لوازم آن حس خوبی را به افراد خانواده منتقل می کند. بر همین اساس برخی از افراد تمیز کاری آشپزخانه برای عید را قبل از هر کار دیگری انجام می دهند. از آنجایی که پرده و کاورهای روی لوازم در آشپزخانه بیشتر در معرض چربی و غبار پخت و پز قرار می گیرند باید برای شستشوی آنها حساسیت بیشتری داشت. به طوری که برای شستشوی آنها  بهتر است از ماشین لباسشویی هایی استفاده کرد که از فناوری های پیشرفته یا قابلیت های خاصی همچون بخار شوی برخوردار باشند.
با توجه به این موضوع، اگر تا کنون قصد خرید ماشین لباسشویی را انجام نداده اید، حتماً در هنگام خرید اینترنتی ماشین لباسشویی به مشخصات و ویژگی های فنی محصول توجه کافی داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که از امکانات فوق العاده برخوردار باشد و به خوبی از پس چربی های سر سخت برآید. در ادامه لیست کارهای نظافت منزل در آشپزخانه را توضیح خواهیم داد.

تمیز کردن کابینت ها و کشوها

یکی دیگر از قسمت های اصلی در منزل پذیرایی و نشیمن است. تمیز کردن پذیرایی به دلیل استفاده از اقلام بسیاری همچون مبلمان، پرده، لوازم تزئینی و چوبی و همچنین کفپوش، به تنهایی برای کاربران می تواند خسته کننده باشد. بنابراین بهتر است برای خانه تکانی عید نوروز قسمت پذیرایی را با دیگر افراد خانواده تقسم کنید تا کارها را با نظم و ترتیب انجام شود. از جمله کارهای خانه تکانی عید در قسمت پذیرایی موارد زیر است:

گردگیری مبلمان، پرده، کفپوش

کابینت ها و کشوها از جمله نقاطی در آشپزخانه هستند که در طول سال کمتر مورد توجه کاربران برای تمیز کاری قرار می گیرند. البته بسیاری از کاربران برای جلوگیری از چرب شدن و لکه دار شدن سطح داخلی کابینت ها و کشوها از روکش هایی استفاده می کنند که در هنگام نظافت عید می توانید تنها با بیرون کشیدن و شستشوی آنها غبار و کثیفی را از داخل کابینت ها پاک کنید. با توجه به اینکه این روکش ها ممکن است بیشترین چربی و کثیفی را به خود جذب کنند، بهتر است شستشوی آنها را با یک ماشین لباسشویی فول امکانات همچون لباسشویی بوش المان برای نتیجه بهتر انجام دهید.

نظافت کف آشپزخانه

برای نظافت کفپوش اتاق خواب در خانه تکانی عید نیازی نیست تا کار خاصی را انجام دهید. تنها می توانید در صورت تمایل از یک لکه بر برای تمیز کردن فرش آن بهره ببرید، البته اگر احساس می کنید که فرش اتاق خوابتان کثیف است می توانید آن را شستشوی کامل دهید. اما اگر کف اتاق خواب شما سرامیک و پارکت است از یک جاروی پارچه ای یا دستمال خیس می توانید برای نظافت آن استفاده کنید.

شستن کامل توالت و حمام در لیست خانه تکانی

یکی دیگر از اقلام موجود در آشپزخانه یخچال فریزر است، بدنه خارجی یخچال فریزها به دلیل تماس بسیار با دست زودتر از سایر قسمت ها با کثیفی مواجه می شوند. به همین دلیل در طول زمان کاربران بیشتر نسبت به تمیز کردن قسمت های خارجی اقدام می کنند. اما برای نظافت داخل یخچال فریزر سعی کنید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و از شوینده های خاص یا فشار مستقیم آب برای شستن آن استفاده نکنید.

بخوانید:  چه زمانی می‌میریم؟

تمیز کردن اجاق گاز، هود و فر

لیست کارهای خانه تکانی، برای خانه تکانی از کجا شروع کنیم؟

نظافت کفپوش اتاق خواب

به طور معمول پذیرایی ها دارای لوستر، لامپ و همچنین لوازم تزئینی و چوبی هستند که نظافت آنها وقت زیادی را نمی گیرد. از آنجایی که لوستر و لامپ ها شیشه ای و حساس هستند برای تمیز کردن آنها حتماً احتیاط لازم را داشته باشید. بعد از نظافت این قسمت ها، برای تمیز کردن سرویس های چوبی و لوازم تزئینی می توانید با یک دستمال مرطوب یا یک پاک کننده معمولی همچون شیشه پاک کن استفاده کنید. البته تمیز کردن شیشه ها و یا تعمیرات جزئی در پذیرایی نیز در این لیست تمیز کاری قرار می گیرد که باید به آن توجه داشته باشید.

چِک لیست خانه تكاني عید برای اتاق خواب

یکی دیگر از بخش های منزل که در لیست کارهای خانه تکانی باید مَد نظر قرار دهید اتاق خواب است. برای تمیز کردن اتاق خواب باید مواردی همچون مرتب کردن کمدها، شستشوی ملحفه و رو تختی، تمیز کردن سرویس خواب و کفپوش را در نظر بگیرید که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد.

مرتب کردن کمد لباس و تمیز کردن سرویس چوبی

تمیزی کردن کف آشپزخانه یکی از مواردی است که کاربران در نظافت منزل برای عید آن را انجام می دهند. البته از آنجایی که معمولاً کاربران بر روی سطح آشپزخانه گلیم، روفرشی را پهن می کنند، کف آشپزخانه زیاد با چربی و کثیفی مواجه نخواهد شد. با این حال برای شستشوی روفرشی یا گلیم های نازک می توانید از ماشین لباسشویی با حداقل فناوری استفاده کنید. بنابراین شما می توانید با خرید ماشين لباسشويي سامسونگ اصل کره به بهترین نحو شستشوی این اقلام را انجام دهید.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کف آشپزخانه شما هیچ پوششی ندارد برای شستشوی کف آن می توانید از شوینده های مخصوص کفپوش استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که حتماً موارد ایمنی را در هنگام تمیز کاری عید که شامل استفاده از دستکش و ماسک است را رعایت کنید.

شستشوی یخچال و فریزر

با توجه به اینکه اجاق گاز، هود، فر از جمله لوازمی هستند که بیشترین میزان چربی را به خود جذب می کنند، باید برای نظافت و تمیزی آنها از شوینده های مخصوص و یا محلول های قوی دست ساز برای پاک کردن و چربی زدایی استفاده کرد. اما با توجه به اینکه تمیز کردن این دستگاه ها کمی زمان بر و خسته کننده است در حین کار به طور مرتب استراحت کنید تا از فرایند خانه تکانی عید خسته نشوید.

بخوانید:  اهدای «رولس رویس» به بازیکنان تیم ملی عربستان صحت ندارد!

سینک ظرفشویی

یکی از نقاط حساس در تمیز کاری خانه برای عید، حمام و توالت است. با اینکه این قسمت ها در طول هفته چند بار شسته می شوند، اما برای نظافت عید باید به طور کامل تمام قسمت های آن با حساسیت بالا و استفاده از شوینده های قوی انجام شود. شستشوی حمام و توالت شامل تمیز کردن سینک، وان، سرامیک و کاشی ها و جرم گیری شیرآلات است. برای نظافت تمام بخش های سرامیکی می توانید از شوینده های مخصوص کاشی و سرامیک که هر گونه رسوب و جرم را کاملاً از بین می برند استفاده کنید.
 اما باید توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از این شوینده ها حتماً از دستکش و ماسک برای امنیت خود استفاده کنید. برای تمیز کردن شیرآلات نیز می توانید از شوینده های ملایم تر استفاده کنید، زیرا که شوینده های قوی ممکن است به استیل شیرآلات آسیب وارد کند.

تمیز کردن حیاط و انباری در لیست کارهای خانه تکانی شامل چه مواردی است؟

معمولاً کاربران بیشتر از سایر قسمت ها با سینک های ظرفشویی سر و کار دارند و این نقاط را بیشتر از سایر بخش ها تمیز و پاک می کنند. اما با این وجود گاهی اوقات با جرم و رسوب مواجه می شوند. برای تمیز کردن سینک ظرفشویی در هنگام نظافت عید بهتر است از یک اسکاج و پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. البته حتماً از دستکش برای جلوگیری از صدمه به دست نیز استفاده کنید.

آخرین قسمت از خانه تکانی عید نوروز مربوط به حیاط و انباری است. با توجه به اینکه در این قسمت ها وسایل اضافه قرار داده می شود بهتر است تمیز کاری آن در آخرین مرحله انجام شود. زمانی که اقدام به برای تمیزی خانه برای عید می کنید هر آنچه را که در انباری و حایط قرار داده اید پاک سازی کنید. به طوری که لوازم اضافه و بی استفاده را دور بیندازید و سایر لوازم را مرتب و منظم در جای خود قرار دهید.
پس از مرتب کردن وسایل اکنون می توانید سطح انباری و حیاط را با آب و جارو تمیز کنید. با توجه به اینکه این سطوح تنها در معرض گرد و خاک هستند برای نظافت سطوح آنها نیاز به شوینده خاصی نیست.

لیست کارهای خانه تکانی، برای خانه تکانی از کجا شروع کنیم؟

نظافت پذیرایی از دیگر موارد در لیست کارهای تمیزکاری عید

این محتواحاوی تبلیغات میباشد



منبع

لیست کارهای خانه تکانی، برای خانه تکانی از کجا شروع کنیم؟

خرید بهترین لوازم منزل با تضمین اصالت در آترین پلاس

نظافت منزل برای عید اگر از روی اصول و برنامه ریزی باشد قطعاً به زمان زیادی نیاز نخواهد داشت. به طور کلی اگر کارها را بین اعضای خانواده تقسیم کنید، در بین کارها استراحت کنید و احتیاط لازم را داشته باشید، از شوینده های مناسب استفاده کنید و در انجام کارها نظم و ترتیب داشته باشید، مسلماً تمیز کردن خانه برای عید برای شما نه تنها سخت نیست، بلکه بسیار لذت بخش نیز خواهد بود. با این حال شستشو و تمیز کاری برخی از قسمت ها نیاز به لوازمی همچون لباسشویی و جاروبرقی خواهد داشت.
با توجه به اینکه کیفیت و بهره مندی های این محصولات در نتیجه تمیزکاری بسیار تأثیر گذار است، از برندهای اصلی سعی کنید انتخاب خود را انجام دهید. البته ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و سایر لوازم ضروری منزل را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم که در صورت تمایل می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، خرید خود را به ثبت برسانند.

بخوانید:  باحجاب بودن منافاتی با اجتماعی بودن ندارد

برای تمیز کردن پرده ها و مبلمان در نظافت عید می توانید از بخارشوی استفاده کنید. اما اگر پرده های شما نیاز به شستشو دارند بهتر است از یک ماشین لباسشویی با حداکثر تکنولوژی برای تمیزی بهتر استفاده کنید. همچنین می توانید برای لکه بری مبلمان نیز علاوه بر بخارشوی از شوینده مناسب با جنس پارچه استفاده کنید. اگر کفپوش پذیرایی شما پارکت یا سرامیک است با ستفاده از یک دستمال مرطوب یا جاروی پارچه ای می توانید آن را تمیز کنید. اما اگر کف پذیرایی شما موکت یا فرش است با استفاده از جارو برقی، بخارشوی، شامپو فرش یا شستشوی کامل می توانید نسبت به نظافت آنها اقدام کنید.

تمیز کردن لوستر، لامپ، لوازم چوبی

معمولاً اتاق خواب ها به دلیل تعبیه شدن کمدها و سرویس خواب یکی از شلوغ ترین مکان ها در منزل هستند که برای نظافت این قسمت ها باید حوصله کافی را داشته باشید و همچنین از یک فرد دیگر برای تمیزکاری کمک بگیرید. قبل از هر کاری تمام کشو ها را خالی کنید و کف کمدها را تمیز کنید. سپس لباس های اضافه و کهنه را که قابل استفاده نیستند جدا کنید. اکنون لباس ها را مرتب و منظم در جای خود قرار دهید.
پس از تمیز کاری کمدها و کشوها وقت آن رسیده که گردگیری سرویس چوبی و سایر لوازم موجود در اتاق خواب را انجام دهید. برای نظافت این بخش ها نیز می توانید از یک دستمال نمناک یا یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

شستشوی ملحفه و روتختی

از دیگر کارهای خانه تکانی که برای اتاق خواب انجام می شود، شستشوی ملحفه ها و روتختی است. این اقلام از آنجایی که به طور مستقیم با پوست در تماس هستند، سعی کنید برای شستشوی آنها کمی حساس باشید. البته اگر شما یک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک با فناوری های پیشرفته و کاربردی داشته باشید قطعاً شستشوی آنها به بهترین شکل ممکن انجام می شود و هیچ باکتری و میکروبی باقی نخواهد ماند.

آشپزخانه اولین مکان برای تمیز کاری عید