مانور قطع همزمان برق و کنترل آماده به کاری مولدهای اضطراری در قزوین برگزار شد

در ادامه فرج اله باباخانی مدیرگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق استان گزارشی از اقدامات کار گروه تخصصی انرژی و تامین نیازهای ضروری استان قزوین را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، همزمان با هفته پدافند غیر عامل چهارمین مانور قطع همزمان برق و کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری با حضور خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از مدیران صنعت آب و برق روز سه شنبه بصورت یکپارچه در سراسر استان برگزار شد.

اینانلو گفت: براساس هماهنگی به عمل آمده، برق 38 مرکز منتخب صنعت آب و برق استان به مدت حدود یک ساعت قطع شد  که پس از انجام موفقیت آمیز مانور مجددا برق مراکز یادشده به شبکه سراسری متصل شدند. 

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در مراسم آغاز این مانور اظهارداشت: این مانور به منظور بررسی آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری سازمان ها و مراکز حساس و مهم با هماهنگی و ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانسی با مدیریت های برق شهرستان ها و امور اجرایی استان، آغاز شد و در این مانور برق مراکز تعیین شده قطع و مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند.

خواجه وند بیان کرد: در این مانور تعداد ۱۴ اکیپ فنی و عملیاتی با بهره گیری از ۲۸ نفر نیروی انسانی شرکت داشتند.

انتهای پیام



منبع

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین یادآورشد: برگزاری این مانورها، باهدف حفظ آمادگی اکیپ های عملیاتی، امدادی، فنی و پشتیبانی صورت می گیرد که در آن تعیین نقاط قوت و شناسایی موارد قابل بهبود تیم های عملیاتی و ارتقای سطح آماده بکاری مولدین مراکز حساس هدف گذاری شده است.

بخوانید:  پیش بینی تولید بیش از ۱۳ میلیون تن گندم

در ادامه یوسف اینانلو معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیرعامل گفت: هدف اصلی این مانور سنجش، ارزیابی و آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از مولدهای برق اضطراری در زمان قطع برق سراسری و یا در شرایط خاص بحرانی است.

خواجه وند افزود: طبق دستورالعمل ها و ضوابط سطع بندی، تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات حساس و حیاتی در استان شناسایی شده  و بر اساس لیست اعلامی، برق مراکز منتخب در این مانور به صورت همزمان قطع شد و وضعیت آمادگی مولدها در زمان خاموشی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی مورد رصد میدانی، پایش و ارزیابی قرار گرفت.