محتوای تئاتر کودک مطابق فرهنگ و اعتقادات دینی باشد

انتهای پیام/



منبع

او به نمایشنامه نویسان توصیه کرد در پرورش هنری مراقب محتوای منفی باشند تا آنچه مطابق با فرهنگ بومی و اعتقادی ما نیست به کودکان و نوجوان تزریق نشود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: شخصیت‌هایی که در تئاتر مطرح می‌شوند باید متناسب با شخصیت‌های معاصر باشند ضمن اینکه سوژه‌های تخیلی که به آنها پرداخته می‌شود نیز متناسب با شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی باشد.
افرازه شهاوند در پایان اضافه کرد: متاسفانه در غنی سازی اوقات فراغت در کودکستان‌ها و فیلمسازی صرفا نگاه سرگرمی وجود دارد در حالی که باید متناسب با ذهن و شخصیت کودکان باشد تا بتوانیم نسل بنیادین و جامعه ساز را به خوبی تربیت کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با آرزوی بازگشت نشاط بین کودکان غزه افزود: ملت‌ها در جریان جنایات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و بیدارند که امیدواریم دولت‌ها نیز بیدار شوند و این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود.

لازم به ذکر است که پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول از ۲۲ آبان‌ماه در بوستان دولت دزفول آغاز و امروز جمعه 26 آبان ماه بامعرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالله افرازه شهاوند امروز جمعه 26 آبان ماه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول که با حضور مسوولان استانی و شهری در سالن آیت الله قاضی دانشگاه جندی شاپور برگزار شد، از افرادی که زمینه را برای تعلیم و تربیت بیشتر کودکان و ارایه هنر تئاتر فراهم کردند، قدردانی کرد.

بخوانید:  بزرگ‌ترین کار برای شورای شهر و شهرداری‌ها خدمت خوب به مردم است

او از کودکان و نوجوانان به عنوان نسل بنیادین و جامعه ساز کشور یاد کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم در حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی براساس اعتقادات دینی با هنر تئاتر گام برداریم، می‌توانیم قشر فرهیخته‌ای تربیت کنیم.

افرازه شهاوند نمایشنامه نویسی را از ارکان مهم تئاتر کودک دانست و تصریح کرد: نباید فرصت‌ها را با محتوای منفی از دست بدهیم از این رو نمایشنامه نویسان باید در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.

افرازه شهاوند در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول بیان کرد: این جشنواره به دلیل تاثیرگذاری و نقشی که ایفا می‌کند، یکی از جشنواره‌های ارزشمند است.

او ضمن اشاره به وضعیت غزه، گفت: بیش‌از پنج هزار کودک طی دو ماه اخیر در غزه جان خود را از دست دادند و جسم پاک یکهزار و ۷۰۰ کودک نیز زیر آوار مانده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه لازمه تاثیرگذاری و فرهنگ سازی ارایه اثری ماندگار است، اضافه کرد: تاثیر شیوه‌های هنری در حوزه تعلیم و تربیت، در کودکان بیشتر از سایر اقشار بیشتر است و تاثیر بسزایی در زندگی فردی و تعامل های اجتماعی آنها دارد و موجب اعتماد به نفس آنها خواهد شد.