محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق مجامع بین المللی پیگیری می کنیم

انتهای پیام



منبع

عبدلیان پور افزود: بسیاری از کنوانسیون های بین المللی متعلق به دنیای مدرن است و امروز مبارزه با کمونیسم به پایان رسیده و زمان مبارزه با تروریسم فرار رسیده اما اولین ناقضان حقوق بین المللی همین کشورها هستند.

این وکیل بیان کرد: رژیم اسرائیل روی هیتلر و موسولینی را سفید کرده و با این که انسانیت را دفن کرده هنوز از سوی مجامع بین المللی محکوم نمی شود و باید اذعان کرد که غزه گورستان معاهدات و قوانین بین المللی است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: اگر امکان ثبت جنایت علیه بشریت و تجاوز در دادگاه دیوان کیفری بین المللی مهیا شود و بتوان طرح دعوی کرد هر وکیل می تواند طرح دعوی و شکایت کند و ما هم از کسانی که خسارت دیدند و دچار جنایت جنگی شدند امضا جمع کردیم و طرح دعوی خواهیم کرد و بزودی اطلاع رسانی آن هم انجام می شود.

وی برگزاری همایش بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در قزوین را اقدامی ارزشمند برای افشای جنایات رژیم کودکش دانست و از دست اندرکاران تشکر کرد.

وی افزود: اواخر بهمن ماه جلسه ای برای اتخاذ یک راهکار منسجم برگزار خواهد شد و از طریق مجامع بین المللی ICC می توانیم جنایت در غزه را پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ظهر یکشنبه با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، عزالدین سلیمانی رئیس کمیسییون معاضدت قضایی مرکز وکلای قوه قضائیه و نایب رئیس شورای عالی وکلا، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای قزوین، محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین و جمعی از وکلا در سالن شهید سلمیانی دادگستری قزوین برگزار شد.

بخوانید:  هر تیمی از حواشی دوری کند قهرمان می‌شود/ عملکرد خط میانی استقلال عالی است

حسن عبدلیان پور در همایش غزه گفت: جلسات متعددی در خصوص ورود نخبگان حقوق به موضوع غزه تشکیل شده و تلاش کردیم درعرصه حقوق بین الملل اقدامات موثری صورت گیرد.