محکومیت ۵۲ میلیاردی دو قاچاقچی دارو و کود در آذربایجان غربی

وی افزود: پس از احراز اتهام،  دارو‌های مکشوفه به نفع دولت ضبط و متهم به نزدیک به 45 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در خصوص پرونده قاچاق دارو گفت: مامورین سازمان اطلاعات سپاه استان در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر دپوی غیر مجاز دارو، به اتفاق بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان به محل عزیمت و در بازرسی انبار دارویی مذکور مقادیر زیادی دارو به ارزش ۴۴ میلیارد ریال را به ظن قاچاق کشف و ضبط کردند و پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی درخاتمه از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به بخش بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان و یا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه باقاچاق کالا وارز استان گزارش نمایند.



منبع

حسین نجف زاده اظهار کرد: متهم توسط شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه احضار و پس از بررسی مشخص شد که دارو‌ها فاقد هرگونه مجوز یا تائیدیه بوده و به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: پرونده قاچاق اوره در شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان پیرانشهر رسیدگی و علاوه برضبط کالا‌های مکشوفه به نفع دولت، متهم به پرداخت ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

بخوانید:  افخمی مهمان نخستین هفته فیلم کوتاه دفاع مقدس می‌شود
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همچنین اعلام کرد: مامورین اداره اطلاعات شهرستان پیرانشهر برابر اخبار و اطلاعات واصله گمرک تمرچین در محوطه گمرک به دو دستگاه کامیون حامل کالا‌های صادراتی مشکوک و در بازرسی از آن‌ها مشخص گردید کامیون‌ها حامل ۵۰ تن کود شیمیایی از نوع اوره بوده در بررسی‌های به عمل آمده معلوم گردید محموله‌ها با اظهار خلاف واقع سنگ آهک و طی رویه پیله وری صادر می‌شود.