محیط‌بانان همیشه در صحنه‌اند حتی در برف و باران!

10. تغذیه حیوانات شهری تنها در روزهای خاص برفی و یخ زده توصیه می شود و باید در مورد حیواناتی انجام شود که اطمینان دارید در منطقه ای امن زندگی می کنند. تغذیه حیوانات شهری در روزهای عادی باعث اختلال در محیط زندگی و افزایش جمعیت آنها می شود و افزایش حیوانات منجر به اجرای طرح های سگ کشی و گربه کشی از سوی شهرداری ها خواهد شد.

8. احترام به حقوق حیوانات را به فرزندانمان بیاموزیم.

3. دیده بان حیوانات منطقه خود باشید، در صورت مشاهده شکارچی و یا افراد مشکوک در حاشیه مناطق حفاظت شده مراتب را به اداره محیط زیست، پلیس و یا سازمان های مردمی زیست محیطی گزارش دهید و در صورت نیاز با شماره 1540 تماس حاصل نمایید.

6.. پرنده های مهاجری که عمدتاً روی رودخانه ها و آبگیرها هستند، میهمانان ما هستند، با غذا دادن به آنها علاوه بر خلق صحنه های زیبا و تماشایی ، میهمان نوازی خود را ثابت کنیم.

4. تکه های نان و باقیمانده غذای خود را در مکانی از حیاط، بالکن و یا پشت بام خود برای استفاده این حیوانات قرار دهیم و اگر برایمان مقدور است آشیانه ای چوبی درست کرده و روی درخت و یا در مکانی خلوت، قرار دهیم تا پرندگان در آن پناه بگیرند.

در ادامه به برخی از این اقدامات اشاره می کنیم:

2. در جاده هایی که در مجاورت مناطق حفاظت شده هستند با احتیاط برانید و به علائمی که نشان دهنده امکان عبور حیوانات وحشی از جاده است، توجه کنید.

بخوانید:  بهترین راه ساخت فروشگاه آنلاین

9. گربه ها در روزهای سرد سال ممکن است به گرمای موتور ماشین های تازه خاموش شده پناه ببرند، پیش از روشن کردن مجدد خودروی خود حتماً ضربه ای به کاپوت خودرو بزنید تا اگر گربه ای در آن است، از آن خارج شود. با این کار جان حیوانی را نجات می دهید و خودروی شما نیز آسیب نمی بیند.

روباه

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

بارش برف و سرد شدن هوا در روزهای اخیر به تداوم بقاء حیات وحش کمک می کند اما حراست محیط بانان از محیط زیست را دو چندان کرده است. محیط بانان روز و شب و در سردی و گرمی هوا از هیچ خدمتی فروگذار نمی کنند. عشق سرشار به طبیعت است که با وجود حقوق کم  آنها همچنان به حفاظت از  گونه های جانوری و گیاهی ادامه می دهند و لحظه ای از آن غافل نمی شوند  به طوری که با نشستن برف بر روی زمین و کمیاب شدن علوفه ، محیط بانان اقدام به توزیع علوفه و دانه برای تغذیه  مقطعی حیات وحش و انجام گشت و کنترل های شبانه روزی می کنند.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا؛  در روزهای برفی و بارانی زمستان که حیوانات از شدت سرما و گرسنگی به حاشیه شهرها و روستاها پناه می آورند، شکارچیان سودجو تفنگ به دست و بی رحمانه با دیدن حیوانات و پرندگان گرسنه، بی وقفه آن ها را شکار می کنند.

در روزهای سرد زمستان بسیاری از حیوانات که در محیط های طبیعی و شهری زندگی می کنند دچار مشکلاتی می شوند که با رعایت نکاتی ساده می توانیم کمک حال آنها باشیم و اینگونه علاوه بر کمک به محیط زیست باری را از دوش محیط بانان خدوم نیز بر می داریم.

بخوانید:  راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در برنامه «پایش»
 

5. اگر پرنده ای را دیدید که از شدت سرما بی حال شده، بلافاصله آنرا به مکانی گرم منتقل کنید، احتمال اینکه این پرنده با این عمل زندگی دوباره ای بگیرد، زیاد است.

زمانی که بارش برف و باران تمامی ادارات را به تعطیلی می کشاند، کار محیط بانان آغاز می شود. آنان در بیش از 19 میلیون هکتار  اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در حال خدمت گذاری هستند.

7. از خریدن پرندگان مهاجر به هر شکلی (زنده یا تاکسیدرمی شده) خودداری کنید و مراتب را به اداره محیط زیست، پلیس و یا سازمان های مردمی زیست محیطی گزارش دهید.

 1. در مناطق روستایی لازم است ضمن حفاظت از دام ها در صورت دیدن گوشتخواران وحشی ضمن حفظ خونسردی سعی در ترساندن و فراری دادن آنها داشته باشیم. تلاش برای کشتن آنها ممکن است شرایط را بدتر کند و کشتن آنها نیز جرم بوده و مشمول جریمه و عواقب قضایی می شود. 

انتهای پیام/