مخدوش کردن ارقام پلاک جرم تلقی می شود/ فرد مخدوش کننده پلاک به مراجع قضایی معرفی می شود

مؤمنی با بیان اینکه هویت خودروی افراد با پلاک آن شناخته می‌شود، گفت: وقتی خودرویی پلاک ندارد یا راننده آن اقدام به پوشش و دستکاری پلاک کرده باشد، در واقع هویت آن وسیله نقلیه شناخته شده نیست. در همین راستا نیز یکی از طرح‌های پلیس طرح برخورد با تخلفات پلاک است و جرایمی مانند اعمال قانون، توقیف و انتقال به پارکینگ و تشکیل پرونده برای رانندگانی که اقدام به مخدوشی پلاک وسیله نقلیه کرده باشند، درپی خواهد داشت.



|

مخدوش کردن ارقام پلاک جرم تلقی می شود/ فرد مخدوش کننده پلاک به مراجع قضایی معرفی می شود





منبع

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران خبر داد و گفت: در واقع اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده، فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه برای صاحبان خودروهایی که پلاک شأن مخدوش شده باشد پرونده تشکیل و این عمل جرم تلقی می‌شود گفت: علاوه بر تشکیل پرونده و در نظر گرفتن جریمه، برای مالکان وسایل نقلیه منع خدمات نیز صادر می‌شود و در هر منطقه‌ای که سامانه‌ها فعال باشند، تخلفات خودروها ثبت و به عنوان شکایت بر خودرو، اعمال قانون و مقررات خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان درباره شرایط استاندارد پلاک خودرو نیز تاکید کرد: تمامی خودروها در حالت استاندارد باید دارای پلاک باشند. موتورسیکلت باید یک پلاک در قسمت عقب، خودروها دو پلاک در قسمت عقب و جلو و وسایل نقلیه سنگین حداقل دارای سه پلاک باشند. برای خودروهای سنگین لازم است که یک پلاک بزرگ برای دیده شدن بهتر بر روی قسمت عقب نصب کنند.

بخوانید:  اختصاص ۳۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی

انتهای پیام/