مدیران آمارهای واقعی به مردم ارائه کنند/ پردیس آبیک موجب تحول علمی منطقه می شود

سیاهکلی یادآورشد: همانگونه که در فضای مجازی اگر درک درستی نداشته باشیم و خود را در این فضا قرار ندهیم نمی توانیم موفق باشیم و در رقابت با دیگران عقب می مانیم در این موضوع نیز باید محیط دانش بنیان، تکنولوژی، علم و همه ابزارهای ما در این مسیر باشد و تعریف درستی از آن داشته باشیم تا به هدف برسیم.

سیاهکلی با تشکر از گزارش جامع ارائه شده از سوی رئیس پارک علم و فنآوری اظهارداشت: متاسفانه گاهی اوقات مدیران فقط آمار عملکرد ارائه می کنند و جسارت بیان مشکلات، نقاط ضعف و ایرادات را ندارند به همین دلیل نمی توانند تصمیم درست بگیرند و برنامه ریزی مناسب و منطقی برای حرکت به سمت رشد و توسعه را ترسیم کنند.

photo_2022-12-29_16-26-48

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید محیط را دانش بنیانی کنیم و فقط استفاده از تکنولوژی را ملاک تعریف دانش بنیانی ندانیم و لازم است همه فضای ما ویژگی های دانش بنیانی را داشته باشد.

مدیران آمار واقعی ارائه کنند/ فقط نقاط قوت را نگویند

انتهای پیام





photo_2022-12-29_16-41-20

در این نشست که لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند جعفر احمدی رئیس پارک علم و فنآوری قزوین، گزارشی از اقدامات انجام شده در پارک و برنامه های آتی ارائه کرد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: باید ابتدا تعریف دقیقی از« شرکت های دانش بنیان» داشته باشیم تا هر واحدی خود را در این ردیف قلمداد نکرده و حق شرکت های واقعی نیز تضییع نشود.

بخوانید:  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یک وظیفه است

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان آبیک بعد از محرومیت هایی که در سالهای گذشته متحمل شده خوشبختانه در مسیر توسعه قرار گرفته و با ظرفیت های خوبی که از نظر موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به تهران و البرز و زمینهای مناسب میتواند در عرصه علم و فنآوری نیز شاخص شده و عقب ماندگی های خود را جبران کند.


آیا این خبر مفید بود؟

photo_2022-12-29_17-37-22

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست مجمع نمایندگان استان قزوین با رئیس پارک علم و فناوری قزوین روز پنجشنبه در محل پارک برگزار شد.

وی اضافه کرد: آقای احمدی در گزارش امروز هم از کارهای انجام شده و هم کارهای زمین مانده و مشکلات مطالبی بیان کردند که می توانیم برای رفع نقاط ضعف ما نمایندگان هم کمک کنیم تا سریعتر برطرف شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امروز همه به نوعی ادعای دانش بنیانی دارند اما از 7 هزار شرکت ثبت شده در کشور و بیش از 123 شرکت در استان می توانیم ادعا کنیم همه آنها به مرحله دانش بنیانی رسیده اند آیا از محیط خطی به لوگاریتم رسیده اند یا فقط نگاه دانشی داشته اند.

سیاهکلی تصریح کرد: احداث پردیس علم و فنآوری در شهرستان آبیک از طرح های بسیار خوبی است که می تواند این منطقه را متحول کرده و در زمره شهرهای علمی قرار دهد.

پردیس آبیک با جدیت عملیاتی شود

بخوانید:  حاتمی‌کیا گفته بود کیانیان را نمی‌خواهم چون او بیشتر شبیه فیلسوف‌هاست!

این نماینده اظهارداشت: راه اندازی پارک علم و فنآوری در آبیک می تواند استان قزوین را در عرصه علمی نیز یک گام به جلو هدایت کند.

وی اضافه کرد: باید بدانیم آرندی، شرکت دانش بنیان، فنآور چه تعریف و چه شاخصه هایی دارد زیرا فقط اتکا به علم و بهره گیری از دانش نمی تواند ملاک ارزیابی یک شرکت دانش بنیان باشد بلکه عبور از حوزه« خطی» به» «نمایی» می تواند عامل دانش بنیانی تلقی شود.