مدیر OpenAI با تنظیم‌گری استارتاپ‌های کوچک هوش مصنوعی مخالفت کرد

خبرگزاری برنا؛ آلتمن طی سخنرانی در این رویداد بین‌المللی که توسط روزنامه «daily Economic Times» برگزار شد، گفت: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که نباید مقرراتی (محدودکننده) برای شرکت‌های کوچک وجود داشته باشد. ما تنها خواستار وضع مقرراتی مربوط به خودمان و شرکت‌های بزرگ فناوری هستیم.»


آلتمن حدود ۳ ماه پیش اعلام کرده بود که ادغام ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در جامعه به سرعت اتفاق خواهند افتاد و جهان برای تطبیق به زمان نیاز دارد. وی در این مورد گفت: «احتمالاً انطباق با دنیایی که عمیقاً با ابزارهای هوش مصنوعی ادغام شده است، خیلی سریع اتفاق خواهد افتاد. این تحول مزایای بسیاری دارد. اما مؤسسات ما به زمان نیاز دارند تا بفهمند چه کاری باید انجام دهند. مقررات‌گذاری که امری حیاتی است نیازمند زمان برای درک تغییرات است. داشتن زمان برای درک وقایع، چگونگی استفاده از ابزارهای جدید و نحوه تکامل جامعه بسیار حیاتی است.»

مدیر عامل شرکت «OpenAI» طی روزهای اخیر، در حال سفر به اقصی نقاط جهان و رایزنی با دولت‌مردان کشورهای مختلف است. وی پیش‌تر طی سفری به کشور فرانسه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور  این کشور ملاقات و درباره جایگاه فرانسه و اروپا در رقابت جهانی برای توسعه هوش مصنوعی گفتگو کرده بود.


آیا این خبر مفید بود؟

وی در حالی به مسئله عدم تنظیم‌گری شرکت‌های فناوری کوچک فعال در حوزه فناوری هوش مصنوعی تأکید کرد که پیش از این همکاری کامل خود با نهادهای تنظیم‌گر سراسر جهان را به منظور کنترل و مهار مخاطرات توسعه هوش مصنوعی اعلام کرده و به توافق‌هایی با دولت‌های قدرتمند دنیا دست یافته است.

بخوانید:  تولید نفت از جُلبک و پسماندهای زیستی در روسیه

انتهای پیام/






مدیر OpenAI با تنظیم‌گری استارتاپ‌های کوچک هوش مصنوعی مخالفت کرد

سم آلتمن، مدیر عامل «OpenAI»، شرکت سازنده چت‌بات مشهور «ChatGPT»، در حاشیه یک کنفرانس در شهر دهلی‌نو هند اعلام کرد که مخالف تنظیم‌گری استارتاپ‌های کوچکتر در زمینه هوش مصنوعی است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع


|