مراسم شهادت رئیس مکتب جعفری در حوزه علمیه امام خمینی گرگان

وی افزود: عبودیت در واقع به نقل از امام علی (ع)، پنج چیز شامل وابسته نبودن به دنیای گذرا، نزدیکی با قرآن، یاد مرگ بودن، شب زنده‌داری و گریه از خوف خدا است.

بنابر این گزارش همچنین طبق سنوات پیشین، مراسم عزاداری و دسته‌روی هیأت‌های عزاداری گرگان امروز، همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار شد .

خطیب حوزوی همچنین گفت: ثابت بودن بر بندگی خدا مهم است که متاسفانه در سالیان اخیر یک گروه از افراد جامعه خاصه جوانان از اهل بیت(ع) دوری کرده و در واقع برخی مظاهر بی‌دینی در جامعه زیاد شده است.

 مراسم بزرگی نیز پیش از ظهر امروز در مسجد جامع گلشن شهر گرگان برگزار شد و عزاداران در مسیر خیابان شهید رجایی به سمت چهارراه میدان، خیابان امام خمینی (ره)، میدان شهرداری، خیابان شهدا، چهارراه شهدا حرکت کرده و در نهایت در امامزاده عبدالله(ع) گرگان به عزاداری پرداختند.

https://s8.uupload.ir/files/img_20240504_221114_948_6cjl.jpg

https://s8.uupload.ir/files/img_20240504_221749_432_9yzt.jpg

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم متقی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم با اشاره به شاخصه های مهمی از سبک زندگی و هدایتگری امام صادق(ع) در زمانه خود ابراز داشت: انسان باید همیشه تقوا داشته باشد و تقوا همان عبودیت و بندگی است و لذا ما باید در این مسیر قرار بگیریم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان هرمزگان تا 7 شهریور 1401