مردم ما نباید اعانه بگیر باشند



به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در اولین مناظره تلویزیونی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری علیرضا زاکانی نامزد این دوره به بیان دیدگاه خود پرداخت؛ زاکانی در ابتدا با تبریک عید قربان ابراز امیدواری کرد که بتواند راه رئیسی را ادامه دهد.

زاکانی گفت: مردم ایران من پزشک هستم اگر یک پزشک تشخیص غلط بدهد به بیمار ضربه می‌زند. مشکل مردم ایران امریکا و تحریم‌ها نیست بلکه تجویزهای اقتصادی امریکا است.اولا من با فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای قائلم به استقلال اقتصادی و ثبات بخشی با دلار زدایی به افزایش اعتبار پول اقتصادی کنیم ,ثانیا با جهش تولید و تولید صادرات محور و دانش بنیان می توان به پیشرفت رسید.

زاکانی ادامه داد: ثالثا حاکمیت مردم سالاری دینی در عرصه اقتصاد را بپذیریم و با تکیه بر مردم کارها را پیش ببریم.و نکته اخر خلق ثروت و توزیع ثروت را در برنامه بگذاریم مردم ریالی درامد کسب می کنند اما با مسیری که ما گذاشتیم دلاری خرج می کنند این مشکل اصلی ما است.

وی افزود:وقتی که این مسائل حل نشود اساسا امکان حل موضوع وجود ندارد و نهایتا ما نسخه های غلط می پیچیم.آمریکا به دنبال رها سازی نرخ ارز و تضعیف دولت است لذا باید برگشت به استقلال و تقویت پول ملی؛در تولید محصول با ارزش افزوده بالا و مشارکت مردم با تکیه فن آوری می توان فرایندها و مسیرها را کوچک کرد و پس از خلق ثروتی که ایجاد شد آنرا توزیع عادلانه کرد.

نوبت دوم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وقت دوم خود در پاسخ به اظهارت دیگر کاندیداها گفت: مردم عزیز، ما می توانیم
این صحبت های نا امید کننده شما را نا امید نکند؛ من چهار نکته گفتم اول جلوگیری از خام فروشی با تکیه بر دانش،خصوصی ساز واقعی بر اساس اصل 44 نه آنچه قبلا انجام دادیم ما اختصاصی سازی کردیم، در نهایت خلق ثروت و توزیع عادلانه آن؛ مردم ما نباید اعنه بگیر باشند.

بخوانید:  درویش: برای قهرمانی بعدی آماده‌ایم

وی با اشاره به صحبت های قالیباف گفت: اقای قالیباف گفت نقدینگی ۲۶ درصد شده است اتفاقا نقدینگی مفید است مهم این است که درست مصرف شود.در کشور چین نسبت نقدینگی به تولید ناخالص ملی ۲۰۰ درصد است میانگین نقدینگی دنیا ۱۲۰ درصد و در ایران ۷۵ درصد است.

زاکانی خطاب به پزشکیان گفت: اقای پزشکیان همه چیز را به همه دچیز گره زدند آخرش گفتد ما نمی توانیم من نمی دانم ایشان چه جوری نامزد شده اند. مردم ما امروز امار دارند و نمی شود هر حرفی به انها زد. می توان به همین کشور ترکیه اشاره کرد ،ترکیه عضو ناتو است در اف ای تی اف که اقای پزشکیان به  آن تاکید داشتند عضو است طی ۲۰ سال گذشته تا امروز ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته است. اما تورم 75 درصد داشته است. 

وی عنوان کرد: در شهرداری تهران به چین رفتیم و ۱۳ میلیارد یورو قرارداد نوشتیم. قریب ۲ میلیارد یورو قرارداد نوشتیم بیش از ۳۴۰ میلیارد یورو ضمانت نامه گرفتم.

زاکانی گفت: توجه به موضوع نیروی انسانی و سرمایه در کنار آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: آقای پورمحمدی نکاتی را گفتند که در بخش دیگری عرض می‌کنم که اصلاً راه را اشتباه رفته‌اند. با اینگونه مسائل نمی‌توان حکومت داری و دولت داری کرد.

 

تکمیل می شود…..



منبع