مزایای روزه داری از نگاه پزشکی چیست؟

بر اساس مطالعات پزشکی و علمی جهانی و بین‌المللی که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و فرانسه انجام گرفته یکی از بهترین روش های درمانی کبد چرب، فشارخون بالا و کاهش وزن انجام روزه متناوب است یعنی به این صورت که فرد ۱۶ ساعت از روز را هیچ غذا و نوشیدنی و آب مصرف نکند و پس از ۸ ساعت مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

رئیس کمیته نورویورولوژی ایران خاطرنشان کرد: کسانی که داروهای متعدد مانند داروهای فشارخون داروهای درمان سرطان و یا بیماری‌های دیگر را مصرف می‌کنند و یا عمل جراحی کلیه انجام داده و استنت در کلیه آنها وجود دارد باید نسبت به انجام روزه‌داری امتناع کنند.

رئیس کمیته نورویورولوژی ایران در پاسخ به این پرسش که چه کسانی نباید روزه بگیرند، گفت: افرادی که کاهش کارکرد کلیه دارند، افزایش کراتین خون در آنها وجود دارد نباید روزه بگیرند همچنین افرادی که در حال حاضر دیالیز می شوند و یا کسانی که عفونت ادراری دارند به دلیل اینکه باید مایعات فراوان بنوشید و آنتی بیوتیک مصرف کنند روزه داری برای آنها مناسب نیست.

به گزارش برنا؛ دکتر مهری مهراد، رئیس کمیته نورویورولوژی ایران درباره روزه داری و نکات طلایی که در این ایام بیماران باید بدانند و با اشاره به اینکه تثبیت قند خون، کنترل حافظه و بهتر شدن حافظه و شستشوی کبد از فواید روزه داری است، گفت: به شرط اینکه در فاصله افطار تا سحر افراد مایعات لازم را بنوشند ایام روزه‌داری فرصت مناسبی برای آب شدن چربی ها و حفظ سلامت کبد و قند خون و بیماری‌های دیگر است.

بخوانید:  دو و میدانی قهرمانی زنان باشگاه‌های کشور

 



آیا این خبر مفید بود؟





منبع

 مهراد با اشاره به اینکه افرادی که در حال حاضر سنگ کلیه دارند و سنگ آنها درمان نشده باید حتماً از روزه‌داری اجتناب کنند. ناگفته نماند افرادی که روزه می گیرند و دچار سوزش ادراری هستند این مسئله حکایت از دو موضوع برای آنها دارد یا نشان می‌دهد که آنها کم آب  در فاصله افطار تا سحر می نوشند و یا اینکه دارای عفونت ادراری هستند که این قضیه باید علت‌یابی شود و پس از درمان نسبت به روزه داری اقدام کنند.

 


|

بخوانید:  چگونه از خشکی مغز جلوگیری کنیم؟

مزایای روزه داری از نگاه پزشکی چیست؟

 وی با اشاره به اینکه افراد گرفتار تیروئید پرکار روزه داری برای آنها مناسب نیست، گفت: البته این قضیه برای بیماران کم کاری تیروئید متفاوت است و می‌توانند این بیماران نسبت به روزه داری اقدام کنند.